IdoSell z Klarną: nowe partnerstwo dla ponad 6,5 tys. e-sklepów

Klarna, globalny bank detaliczny i dostawca usług płatniczych, wraz z platformą SaaS do otwierania i rozwijania e-sklepów - IdoSell, ogłosili dziś partnerstwo. Współpraca pozwoli ponad 6,5 tys. sklepom działającym na platformie IdoSell udostępnić swoim klientom odroczone płatności Klarny.

Na zdjęciu: Łukasz Dwulit, head of business development w Klarna Polska

IdoSell to dziś jedno z najpopularniejszych rozwiązań e-commerce w Polsce – korzysta z niego ponad 6,5 tys. sklepów internetowych - wartość wygenerowanej przez nie sprzedaży wyniosła w tym roku 14 mld zł (GMV), najwięcej spośród wszystkich tego typu platform działających w kraju. Dzięki partnerstwu z Klarną sprzedawcy, którzy korzystają z systemów IdoSell, będą mogli udostępnić swoim klientom kolejną formę płatności na etapie checkoutu, w tym popularne rozwiązanie Klarny „Zapłać za 30 dni”. Dzięki temu konsumenci zyskają możliwość dokonywania zakupów i płatności za nie w sposób, który daje większą elastyczność, wygodę i wybór, bez odsetek i dodatkowych opłat. Z kolei e-sklepy, dzięki wdrożeniu usług Klarny, otrzymują płatność z góry w całości i brak ryzyka finansowego.

- Klarna to nie tylko płatności. To również jeden z systemów, które kształtują ekosystem e-commerce – uważa Paweł Fornalski, CEO IAI/IdoSell. Jego zdaniem płatności odroczone zdobyły serca konsumentów, którzy mogą w prosty i wygodny sposób kupić szybciej i więcej, płacąc tylko za to, czego będą używali.

- Sam proces jest wygodniejszy niż zakupy w zwykłym sklepie. To naturalne dopasowanie do filozofii IdoSell, w ramach której pomagamy sklepom internetowym sprzedawać więcej i bezpieczniej zarówno w Polsce, jak i w modelu cross-border - podkreśla Fornalski.

W związku z odchodzeniem konsumentów od tradycyjnych kredytów w stronę elastycznych form płatności lepiej odpowiadających ich stylowi życia, przewiduje się, że globalnie rynek rozwiązań BNPL („Kup teraz, zapłać później”) wzrośnie do 2025 roku 10-15 krotnie, aby osiągnąć wartość ponad 1 biliona dolarów w rocznej sprzedaży brutto produktów i usług (źródło: CBInsights). Według badania zleconego przez Klarnę, w Polsce istnieje ogromne zapotrzebowanie na wprowadzenie możliwości zapłaty po odebraniu przesyłki i sprawdzeniu towarów (NEPA, 1074 respondentów w wieku od 18 do 65 lat). Ponadto 7 na 10 konsumentów (69%) twierdzi, że miałoby większe zaufanie do sprzedawców, gdyby ci oferowali opcję „Kup teraz, zapłać później”, a 62% deklaruje, że dzięki dostępowi do takiej opcji płatności szybciej powtórzyłoby zakupy u danego sprzedawcy.

- Współpraca z IdoSell i oferowanie wspólnych usług pozwoli nam stać się partnerem rozwoju i wzrostu dla sprzedawców - zarówno tych dużych jak i tych mniejszych - i przyczyni się do maksymalizacji ich biznesowego sukcesu – uważa Łukasz Dwulit, head of business development w Klarna Polska. - Oferując wygodę, elastyczność i kontrolę jeszcze większej grupie kupujących, wnosimy obopólne korzyści zarówno dla e-sklepów, jak i konsumentów. Co ważne, sklepy współpracujące z IdoSell będą mogły teraz jeszcze szybciej się rozwijać nie tylko w Polsce, ale skorzystać także z dostępu do globalnej sieci 90 milionów konsumentów korzystających z Klarny. Działając na 19 rynkach i trzech kontynentach, możemy przyjmować płatności z niemal każdego kraju na świecie, otwierając naszym partnerom olbrzymie możliwości rozwoju – podkreśla.

Oferta Klarna dla konsumentów i sprzedawców obejmuje płatności, zakupy społecznościowe i finanse osobiste. Ponad 250 tysięcy globalnych partnerów handlowych, w tym H&M, Saks, Sephora, Macy’s, IKEA, Shein, Expedia Group, Samsung, ASOS, Peloton, Ralph Lauren, Abercrombie & Fitch, Nike i AliExpress, umożliwia innowacyjne zakupy z Klarną online oraz w sklepach stacjonarnych. Klarna to zarazem jeden z najwyżej wycenianych fintechów na świecie, z wyceną wynoszącą 45,6 miliarda USD.

Klarna została założona w 2005 r., zatrudnia ponad 5 tysięcy pracowników i działa na 19 rynkach. Fintech jest wspierany przez Sequoia Capital (od 2010 r.), a ostatnio do grona jej inwestorów dołączyli także m.in. SilverLake, Dragoneer, Bestseller Group, Permira, Ant Group, HMI Capital, TCV, NorthZone, Commonwealth Bank of Australia, Merian Chrysalis Investment Company Limited oraz fundusze zarządzane przez BlackRock.

IdoSell to platforma zakupowa należąca i rozwijana przez IAI S.A. Od ponad 21 lat współtworzy sklepy internetowe, których sprzedaż rośnie dwukrotnie szybciej niż średnia rynkowa. IdoSell oferuje zaawansowane technologicznie narzędzia i funkcjonalności, które pozwalają na dużą sprzedaż i ciągły rozwój. Obecnie obsługuje ponad 6,5 tys. e-sklepów, których GMV sięgnęło 14 mld zł w 2021 roku. IdoSell współpracuje z takimi partnerami jak Klarna, Packeta, Facebook, Google, InPost, Wish, Amazon i Frisbo. W sierpniu 2021 roku do grupy IdoSell dołączyła węgierska platforma sklepowa Shoprenter (spółka IAI kupiła pakiet większościowy).

 

Katarzyna Pierzchała 5103 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.