Kongres Nowoczesnej Dystrybucji za nami

24-25 listopada 2021 r. odbył się 3. Kongres Nowoczesnej Dystrybucji, wydarzenie skupiającego kadrę zarządzającą sektorów handlu, przetwórstwa i dystrybucji. 421 uczestników wysłuchało wystąpień przedstawicieli rządu oraz prezentacji i debat z udziałem prezesów czy ekspertów.

Uroczystego otwarcia konferencji dokonała Renata Juszkiewicz, prezes zarządu Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji. Następnie uczestnicy wysłuchali wystąpień gości honorowych: Tadeusza Kościńskiego, Ministra Finansów oraz Tomasza Chróstnego, prezesa UOKiK. Minister Kościński zwrócił uwagę na znaczenie sektora handlowego w gospodarce kraju oraz podkreślił istotę dialogu przedstawicieli administracji publicznej z liderami branży retail.

Prezes Juszkiewicz odczytała również list premiera Mateusza Morawieckiego, w którym pisał on m.in. o tym, że w wyniku pandemii coraz więcej firm musiało zmienić diametralnie swoje spojrzenie na handel i postawić na e-commerce. Dzięki temu "na szeroką skalę testowane są rozwiązania zbliżające nas do handlu 4.0 (…). To co szczególnie dla nas ważne wszystkie nowoczesne rozwiązania w branży handlowej przekładają się również na coraz wyższy poziom technologiczny polskiej gospodarki pobudzając do rozwoju inne sektory. ”

Keynote Speech “Race to Zero in Retail – czy przy niskich marżach jest miejsce na zmianę?” wygłosił Mirosław Proppé, prezes zarządu, WWF Poland. Zaakcentował on kierunki postępowania w branży retail, które pozwolą ukształtować pozytywny wpływ na środowisko oraz wskazał obszary branży, którym należy poświęcić szczególną uwagę, aby uzyskać przyjazny dla środowiska efekt. Podczas panelu inauguracyjnego eksperci dyskutowali na temat przyszłości sektora handlowego w kontekście najważniejszych wyzwań, przede wszystkim zmian zachodzących w czasie pandemii oraz inflacji.

W debacie udział wzięli: Tadeusz Kościński, minister finansów; prof. Konrad Raczkowski, dyrektor Centrum Gospodarki Światowej, UKSW; Renata Juszkiewicz, prezes zarządu, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji; Włodzimierz Wlaźlak, prezes zarządu, Lidl Polska; Andrzej Skubiszewski, prezes zarządu, JTI Polska.

Kolejne debaty oscylowały wokół tematów związanych z innowacjami, wpływem technologii na rozwój sektora oraz trendów w rozwoju e-commerce. W ramach Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji odbyła się premiera nowego produktu Saule Technologies, Perovskite Electronic Shelf Label (PESL), oraz towarzysząca jej konferencja prasowa.

Blok poświęcony Consumer Journey skupiony został na potrzebach i zmieniających się oczekiwaniach klientów. Eksperci poruszyli także kwestie dotyczące nowoczesnego handlu w dobie cyfrowych i mobilnych konsumentów. Omówione zostały trendy sprzedażowe 2022 – strategie i narzędzia wsparcia sprzedaży i promocji.

Drugi dzień wydarzenia rozpoczęto od zagadnień związanych ze zrównoważonym rozwojem i dążeniem do neutralności klimatycznej – zieloną przyszłością sektora handlowego. Eksperci przeanalizowali następnie trendy i rozwiązania kanałów dystrybucji oraz proces akceleracji zmian w logistyce. Nie zabrakło wątku dotyczącego wyzwań, cyfryzacji i wykorzystania nowych technologii w zakresie logistyki.

Kongres zakończony został debatą poświęconą kwestiom pracowniczym i rynkowi pracy w polskim handlu. Więcej szczegółów tutaj.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.