100 zł na jeden prezent [BADANIE]

6 na 10 Polaków planuje przeznaczyć prawie 100 zł na świąteczny prezent dla jednej osoby. Podobne plany, co do wartości świątecznych prezentów mieliśmy przed pandemią, która nie wpłynie na nasze wydatki w kwestii prezentów w 2021 r. Oszczędzimy raczej na jedzeniu.

Jak podaje agencja PAP, według sondażu zleconego przez CBRE panelowi Ariadna 61% pytanych w połowie listopada nie miało kupionego ani jednego prezentu świątecznego. 23% miało już za sobą zakup części prezentów świątecznych, a 3% załatwiła już wszystkie sprawunki.

Na tańsze niż 50 zł upominki zdecyduje się 17% osób, a 43% przeznaczy na ten cel od 51 do 100 zł.

‒ W 2019 r. Polacy mieli podobne plany, jeżeli chodzi o wartość świątecznych prezentów co w tym roku. Wtedy 66% osób planowała na prezent wydać maksymalnie 100 zł, a 45% od 101 zł do 200 zł. Zatem jak widzimy pandemia nie wpłynęła zbyt mocno na nasze plany zakupowe w zakresie prezentów. Wydaje się, że jeżeli będziemy szukali oszczędności, to w innych kategoriach, np. zakupów jedzenia – skomentowała szefowa sektora handlowego CBRE Magdalena Frątczak.

Gdzie po upominki dla bliskich?

Więcej niż połowa ankietowanych, bo 66%, zrobi świąteczne zakupy przez internet. 44% odwiedzi centra handlowe (w 2019 r. rozkład odpowiedzi był podobny: zakupy w sieci wybierało wtedy 63% osób, a prawie połowa kierowała się do centrum handlowego). 22% kupi w tym roku świąteczne prezenty w hipermarkecie, 15% w dyskoncie. 5% respondentów wybierze bazar.

Ankietowani przyznali, że zamierzają polować na promocje. Obniżona cena produktów będzie celem 61% osób. I tu raczej nie ma zaskoczenia, bo potwierdzają to nie tylko analizy panelu Ariadny.

Według tegorocznych badań Allegro i SW Research 30,1% respondentów kupuje na wyprzedażach w sklepach online, w placówkach stacjonarnych ‒ 20%.

Na podstawie PAP; badanie dla CBRE przeprowadzono na panelu Ariadna 19-22 listopada br. na ogólnopolskiej próbie liczącej 1079 osób w wieku 18 lat i więcej metodą CAWI.