Somat promuje zdrowe nawyki żywieniowe

Przemyślane zakupy i zdrowe gotowanie to podstawa wartościowego odżywiania.

Wie o tym Katarzyna Bosacka, która od lat realizuje telewizyjne programy, promujące odpowiednio zbilansowaną dietę. I to właśnie ona poprowadziła webinar dla rodzinnych domów dziecka, poświęcony zasadom właściwego przygotowania codziennych posiłków.

Spotkanie online odbyło się w ramach akcji pomocowo-edukacyjnej „Kto pozmywa”, skierowanej do rodzinnych domów dziecka, która jest realizowana przez markę Somat we współpracy z fundacją Polki Mogą Wszystko. Celem programu jest promowanie zasad zdrowego żywienia i wspieranie opiekunów w ich realizacji, jak również zachęcenie do wspólnego gotowania i spędzania czasu razem.

W pierwszej części spotkania online, Katarzyna Bosacka radziła rodzicom zastępczym, jak robić zakupy spożywcze dla całej rodziny. Ekspertka poruszyła też temat cukru w napojach i innych w produktach spożywczych, zwłaszcza dla dzieci. Pokazała, czym można zastąpić słodycze oraz inne, przesłodzone produkty.

Z kolei w drugiej części webinaru, zatytułowanej: Jak gotować, żeby nie zwariować? wraz z rodzinnymi domami dziecka, Katarzyna Bosacka zastanawiała się, czy lepiej gotować wykwitnie i wymyślnie, czy raczej prosto i sezonowo? Czy zupa to już „przeżytek”, czy może danie pożywne i wartościowe? Czy potrawy powinny zawierać mięso – jeśli tak, to jakie i w jakiej ilości? I jak zachęcić dzieci do jedzenia warzyw?

Ponadto, aby ulżyć domowemu budżetowi, marka Somat w ramach projektu przekaże roczne zapasy tabletek i kapsułek do zmywarki placówkom, które zadeklarują taką potrzebę. 20 najbardziej potrzebujących placówek otrzyma zmywarki wolnostojące, ufundowane przez markę Samsung. Aby podkreślić, jak ważne jest wspólne spędzanie czasu, rodziny otrzymają również gry „Kto pozmywa?” ze specjalnej, limitowanej edycji, przygotowanej we współpracy z wydawnictwem Granna.

Ponadto, dla rodzin uczestniczących w programie, w grudniu zostaną zorganizowane warsztaty gotowania ze znanym szefem kuchni. Przewidziano także skorelowany ze świętami Bożego Narodzenia konkurs, w ramach którego uczestnicy będą przygotowywać ozdoby świąteczne. Na zwycięzców czekają nagrody. Projekt jest realizowany w okresie wrzesień-grudzień 2021.

Joanna Hamdan 13205 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.