Douglas wchodzi w szybkie dostawy

W tym celu sieć perfumerii nawiązała współpracę ze start-upem Gorillas.

W Hamburgu obie firmy właśnie rozpoczęły testy nowej usługi - dostawy w kilkanaście minut.

Początkowo w jej ramach oferowanych będzie 25 produktów kosmetycznych i lifestylowych z asortymentu Douglas, z naciskiem na upominki i produkty codziennego użytku. Oprócz perfum, kosmetyków i produktów do makijażu będą to również świece i akcesoria domowe - informuje "Lebensmittel Zeitung".

Wspólny test obu firm początkowo potrwa do końca roku.

Jak informuje niemiecka gazeta, dla Douglas dalsza ekspansja szybko rozwijającego się e-commerce znajduje się w centrum strategii. W roku obrotowym 2019/2020 firma osiągnęła łączną sprzedaż w wysokości 3,2 mld euro.

Nowy partner sieci Douglas w dostawach postawił sobie za cel opracowanie "infrastruktury dla najszybszych dostaw”.

Douglas jest jedną z wiodących firm w sektorze beauty w Europie. Swoją pozycję zawdzięcza ponad 2400 perfumeriom w najlepszych lokalizacjach w 21 krajach europejskich. W Polsce działają obecnie ok. 140 perfumerie Douglas, zlokalizowane w 80 miastach – nie tylko w największych aglomeracjach, ale też w popularnych miejscowościach turystycznych, m.in. w Sopocie, Kołobrzegu czy Zakopanem. Firma prowadzi także perfumerię internetową.
 
Z kolei Gorillas to jeden z liderów w Europie i Stanach Zjednoczonych. Firma wyceniana jest na 2,1 mld dolarów. Została założona w 2020 roku w Berlinie. Start-up prowadzi sieć magazynów, które znajdują się w centrach miast i działają tak, aby zoptymalizować kompletowanie i pakowanie zakupów żeby zapewnić szybką dostawę. Aktualnie Gorillas działa w dziewięciu krajach: Belgii, Danii, Francji, Niemczech, Włoszech, Holandii, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Na chwilę obecną w Polsce firma nie jest obecna. Jednak jak podaje serwis cashless.pl niemiecki start-up przymierza się do świadczenia usług również w naszym kraju.
 
Joanna Hamdan 13233 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.