Allegro w duecie z Marketplanet stawia na firmowe zakupy

Grupa do tej pory utożsamiana z zakupami konsumenckimi rozwija także rynek zakupów B2B, który od lutego reprezentowany jest przez serwis Allegro Biznes. Ten nawiązuje współpracę z Marketplanet.

Dzięki Allegro Biznes firmy mogą robić zakupy i sprawniej sprzedawać. Pierwsze pół roku jej funkcjonowania to ponad 210 mln ofert z cennikami netto od około 100 tys. sprzedających.

Platforma wprowadziła zestaw rozwiązań, który ma pozwolić przedsiębiorcom na obniżanie ceny jednostkowej przy zakupach hurtowych, m.in. obniżyła wysokość prowizji.

Producenci i sprzedawcy hurtowi mogą dzięki temu wystawiać towar w "konkurencyjnych cenach". Przedsiębiorcy na Allegro Biznes skorzystają z rozwiązań logistycznych (jak np. transport specjalistyczny) i finansowych (leasing, odroczenie płatności).

W ramach programu sprzedający mogą otrzymać 80-proc. rabat na prowizję od sprzedaży określonej ilości towaru objętej cennikiem hurtowym. Pisaliśmy o tym na Handelextra.pl.

Współpraca z Marketplanet to kolejny krok w strategii Grupy, by skusić firmy do korzystania z jej usług.
Jak informuje „Rzeczpospolita”, firmy podkreślają, że ten pilotażowy program usprawni działanie osobom odpowiedzialnym za zakupy firmowe głównie w korporacjach i dużych przedsiębiorstwach.

Na Allegro Z kolei sprzedaje i kupuje wiele firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw.

Wartość e-commerce B2B zwiększyła się o 30% w czasie pandemii, a prognozy na 2021 mówią o wzroście o nawet 40% – wynika z przytoczonego przez „Rzeczpospolitą” raportu zrealizowanego przez Mobile Institute dla Santander Bank Polska.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.