Kanka - Eurocash ma nową markę własną

Mleko, masło, jogurt naturalny, kefir czy serek wiejski - to przykładowe produkty, które zadebiutowały pod nową marką nabiałową Grupy Eurocash. Kanka zastępuje markę Mleczna Zagroda.

Jak ustaliliśmy, nowa marka własna Grupy Eurocash została zbudowana we współpracy z właścicielami sklepów, którzy codziennie spotykają się i rozmawiają z konsumentami w swoich sklepach. Produkty Kanka wytwarzane będą głównie w lokalnych polskich mleczarniach, a wyróżniać ma je przede wszystkim skład, który nie zawiera mleka w proszku i w większości jest bardzo prosty, bez substancji konserwujących.

Pod marką Kanka dostępne są już mleko (niebawem także w wersji bez laktozy), masło, jogurt naturalny i kefir (bez dodatku mleka w proszku), serek wiejski, śmietana 12% i 18%, sery w plastrach, twarogi, a także serki kanapkowe bez dodatku skrobi i białek mleka (w trzech smakach: naturalny, ze szczypiorkiem, z papryką i pomidorami).

To oznacza, że Kanka zastępuje Mleczną Zagrodę w ofercie Grupy Eurocash. Ma od niej znacznie szerszy wybór produktów i w większości przypadków lepsze, uproszczone receptury. Wszystko po to, by wesprzeć niezależnych przedsiębiorców, którzy – jak pokazuje opracowywany przez Eurocash ranking Równi w Biznesie – wciąż nie są traktowani przez producentów na równi z graczami wielkoformatowymi. Niemal dwie trzecie największych producentów i dostawców FMCG w Polsce czerpie zysk z produktów wytwarzanych wyłącznie dla dyskontów lub supermarketów. U 50 na 160 produkty na wyłączność generują od 5% do nawet ponad 40% sprzedaży (wyniki rankingu Równi w Biznesie za drugi kwartał 2021 r.).

- Nabiał jest kategorią o kluczowym znaczeniu dla budowania konkurencyjności na rynku sklepów spożywczych. Nierzadko to on decyduje o tym, gdzie konsument robi codzienne zakupy. Z pomocą Kanki niezależny przedsiębiorca może zawalczyć o lojalność swoich klientów i zwiększyć częstotliwość ich wizyt w swoim sklepie – tłumaczy Dominik Kasperek, dyrektor działu zakupów centralnych Grupy Eurocash.

Jego zdaniem marka wyróżnia się na półce, ma smaczne produkty, a do tego jest przystępna cenowo. - To oznacza, że właściciele sklepów, kiedy poszerzą swój asortyment o produkty Kanki, będą mieć u siebie produkt, który nie tylko odpowiada na potrzeby dzisiejszego konsumenta, ale jest też niedostępny w centralnie zarządzanych sklepach, np. dyskontach. W dodatku jego wdrożenie na rynek wspiera intensywna kampania reklamowa – podkreśla Kasperek.

Opakowania produktów nowej marki są proste i minimalistyczne, a jednocześnie mocno wyróżniające się na półce nowoczesnym designem i wyrazistymi kolorami. Zostały bardzo dobrze ocenione w badaniach konsumenckich. W projekcie wykorzystany został charakterystyczny kształt białej kanki – naczynia, którego tradycyjnie używa się do transportu i przechowywania mleka prosto od krowy. To właśnie do niego nawiązuje nazwa marki, która stawia na naturalność i smak.

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji.

Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: Abc, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.

 

Katarzyna Pierzchała 4867 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.