To zaskakujące: Biedronka i Lidl we wspólnej akcji!

Połączyła ich Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Największa sieć handlowa w Polsce została właśnie jednym ze sponsorów głównych 30. Finału WOŚP, który odbędzie się 30 stycznia 2022 r. Po raz 13. zagra w nim też Lidl.

Biedronka po raz pierwszy od najbliższego, jubileuszowego, finału angażuje się w największą akcję charytatywną w Polsce. Już wkrótce klienci sieci będą mogli kupić specjalne produkty z kolekcji WOŚP, a od połowy grudnia wspierać akcję, dołączając się do zbiórki pieniędzy. Puszki WOŚP aż do wielkiego Finału będą stałym elementem w niemal 3200 Biedronkach.

Uroczyste podpisanie umowy odbyło się w jednym z najnowocześniejszych sklepów sieci w warszawskim The Warsaw Hub z udziałem lidera Orkiestry, Jerzego Owsiaka, oraz prezesa Grupy Jeronimo Martins, Pedro Soaresa dos Santosa. Pracownicy sieci staną się wolontariuszami Orkiestry, jej klienci - darczyńcami, a sieć przekaże darowiznę na rzecz WOŚP podczas Finału zaplanowanego na 30 stycznia 2022 r.

- Jestem tu po to, aby powiedzieć, że Biedronka jest gotowa, by sprostać odpowiedzialności bycia największą i najpopularniejszą siecią sklepów w Polsce. Rozwijaliśmy się wraz z Polską przez ostatnie 25 lat, miliony klientów wybierają nas każdego dnia i obdarzają nas zaufaniem. Tu jest nasze miejsce – podkreślał Pedro Soares dos Santos, który przyjechał do Warszawy specjalnie na podpisanie umowy z WOŚP.

Dodał, że cokolwiek dzieje się z Polską, dzieje się też z Biedronką, a sieć chce zrobić wszystko, by pomóc w kształtowaniu jak najlepszego losu Polski i Polaków. - To partnerstwo świadczy o naszej determinacji, ale też o podziwie i szacunku dla pracy Fundacji WOŚP i jej kierownictwa w ostatnich trzech dekadach - tłumaczył.

Już od 29 listopada 2021 r. w sprzedaży w sklepach sieci Biedronka znajdą się produkty sygnowane logo WOŚP. Będą ulokowane na specjalnych standach. Znajdziemy na nich m.in. kubki ceramiczne, koszulki WOŚP, kominy, skarpetki, bawełniane torby i smycze. Dodatkowo, w ofercie Biedronki wkrótce znajdą się kubki termiczne oraz zimowe czapki w kilku kolorowych wzorach i w dwóch rozmiarach – dla dorosłych i dla dzieci. Będą one dostępne jedynie w placówkach sieci, a cały dochód ze sprzedaży czapek wesprze 30. Finał WOŚP.

W każdym sklepie sieci Biedronka już od połowy grudnia staną też puszki z logo WOŚP. Znajdą się one w strefach kasowych, dzięki czemu każdy klient dokonujący zakupów w Biedronce – a jest ich ok. 4 mln każdego dnia – będzie mógł podczas codziennych zakupów wesprzeć zbiórkę Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Współpraca WOŚP z Biedronką jest o tyle ciekawą sprawą, że to jej główny konkurent – Lidl – od lat wspiera Orkiestrę. I w tym roku też tak będzie, już po raz 13. Dotychczas, dzięki zbiórkom prowadzonym w sklepach Lidl Polska, firma przekazała WOŚP ponad 33 mln zł. A w tym roku już od 29 listopada – czyli od tego samego dnia, co w Biedronce - klienci Lidla będą mogli kupić gadżety oznaczone serduszkiem WOŚP. Będzie to kolekcja przydatnych gadżetów, niewiele różniąca się od oferty WOŚP w Biedronce: kubek, magnes, smycz, skarpetki, torba, kalendarz oraz zegar ścienny. Sama zbiórka w sklepach ruszy 20 grudnia i potrwa do 30 stycznia.

W tym roku pieniądze zebrane w ramach jubileuszowej zbiórki WOŚP zostaną przeznaczone na zapewnienie najwyższych standardów diagnostyki i leczenia wzroku u dzieci. Wielka Orkiestra sfinansuje m.in. zakup angiografu dwupłaszczyznowego pomocnego w leczeniu siatkówczaka - najczęstszego nowotworu złośliwego gałki ocznej u dzieci.

 

 

Katarzyna Pierzchała 4802 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.