Carrefour otwiera sklep jakiego jeszcze nie było

Carrefour Flash 10/10 - bo o nim mowa - został otwarty 24 listopada w jedenastej dzielnicy Paryża.

Placówka powstała we współpracy z kalifornijskim start-upem AiFi i wykorzystuje technologię, której nigdy wcześniej nie widziano, a wszystko po to, aby zapewnić klientom najszybsze zakupy w historii.

Carrefour Flash 10/10 (czyli 10 sekund na zakupy i 10 sekund na zapłatę) to pierwszy tego typu sklep we Francji. W jego ofercie jest prawie 900 produktów.

Carrefour Flash 10/10 oferuje zakupy, które nie wymagają skanowania produktów, a płatność jest niemal natychmiastowa. Klienci nawet nie muszą wyjmować zakupionych artykułów z torby. Oszczędza to ich czas i zapewnia płynniejszą obsługę. Klienci mogą swobodnie wchodzić i wychodzić ze sklepu bez konieczności przechodzenia przez bramkę. Nie ma także potrzeby wcześniejszego pobierania aplikacji ani rejestracji, a klienci mogą zobaczyć swoje łączne wydatki w czasie rzeczywistym.

W placówce pracują cztery osoby. Do ich obowiązków należy otwarcie sklepu i nadzorowanie jego działania. Pracownicy odpowiedzialni są również za utrzymywanie porządku, zarządzanie nowymi usługami e-commerce oraz doradzanie klientom.

Zakupy nowej generacji w Carrefour Flasf 10/10 możliwe są dzięki 60 kamerom HD, blisko 2000 czujnikom, które wbudowane są w podłączone półki, algorytmowi interpretacji wszystkich danych oraz autorskiemu systemowi płatności. Klienci są śledzeni anonimowo jako wirtualny awatar, który przydzielany im jest zaraz po wejściu do sklepu. Produkty, które wybierają, są automatycznie wykrywane, a następnie dodawane do ich wirtualnego koszyka. Po zakończeniu zakupów klienci zatwierdzają swoje koszyki w kiosku, a następnie płacą zbliżeniowo. Następnie mogą od razu otrzymać elektroniczne pokwitowanie skanując kod QR. Z kolei dla klientów, którzy chcą zapłacić za zakupy gotówką, dostępny jest również automatyczny kiosk kasowy.

Carrefour Flash był testowany w centrali Carrefour w Massy przez ponad rok. W tym czasie zespół ds. innowacji był w stanie udoskonalić technologię i dostosować koncepcję w oparciu o informacje zwrotne od pracowników, którzy korzystali ze sklepu na co dzień.

- Koncepcja Flash spełnia oczekiwania klientów, którzy chcą mieć możliwość łatwego wejścia do sklepu, wiedzieć co kupują, szybko zapłacić, a następnie wyjść. W porównaniu z innymi istniejącymi koncepcjami, dzięki Carrefour Flash klienci uzyskują szybkość i dostępność w wyjątkowy sposób - powiedziała Elodie Perthuisot, dyrektor wykonawczy Grupy Carrefour ds. handlu elektronicznego, danych i transformacji cyfrowej.

- Po naszych wstępnych testach w Massy jesteśmy dumni i zachwyceni, że uruchamiamy ten sklep z Carrefourem. Flash to zdecydowanie jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie sklepów na świecie - dodaje Ying Zheng, współzałożyciel i prezes AiFi.

Sklep Flash wpisuje się w ogłoszoną na początku listopada nową światową strategię Carrefoura, która zakłada, że z tradycyjnego detalisty Carrefour przekształci się w cyfrową firmę handlu detalicznego. W ciągu najbliższych pięciu lat wyda na ten cel 1,7 mld zł. SZCZEGÓŁY TUTAJ.

 

Joanna Hamdan 13056 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.