PanParagon: popularność czekolady w sieciach

Polacy osładzają sobie poniedziałki czekoladą lub wyrobami czekoladowymi. W sprzedaży tego przysmaku prym wiedzie Biedronka i Lidl, najmniej nasi rodacy kupują jej w Dino. To może być ważny sygnał dla detalistów w okresie przedświątecznym, jak zaaranżować słodyczową półkę.

Jak wynika z badania paragonów wprowadzanych każdego dnia do aplikacji PanParagon*, 65% klientów Biedronki kupuje w tej sieci wyroby czekoladowe. W przypadku Lidla jest to 47%, a Kauflandu - już tylko 16%. Najmniej czekolady badani kupują w Dino - 2%.

Jeśli chodzi o średnią wartość paragonów, na których jedną z pozycji jest czekolada, na czele rankingu jest Auchan – przeciętny klient tej sieci wkłada do koszyka aż 33 produkty i zostawia w kasie za jednorazowe zakupy 171zł. Na topie w tej klasyfikacji są również Kaufland, Lidl i Carrefour.

Topowe marki czekoladowe

Numerem jeden jest zdecydowanie Milka, wybiera ją 65% konsumentów korzystających z aplikacji PanParagon. Ale już drugie i trzecie miejsce zajmują marki własne Biedronki (42%) i Lidla – 40%. Tuż za podium uplasował się Wedel (39%).

*Raport powstał w oparciu o zanonimizowane dane sczytane za pomocą technologii OCR z paragonów wprowadzanych przez użytkowników do aplikacji PanParagon. Do badania wybrano grupę 1024 polskich użytkowników aplikacji PanParagon, którzy w ostatnim roku dodali najwięcej paragonów. Wzięto pod uwagę 238 855 paragonów z kategorii „żywność". Dane dotyczą okresu 12 miesięcy (od października 2020 roku do września 2021 r.).

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.