Kameleon zwraca za zakupy w prawie 1000 sklepach

Wystartował Kameleon - nowy program lojalnościowy grupy Lagardère Travel Retail, dostępny za pośrednictwem aplikacji mobilnej. W programie klient nie zbiera punktów, a otrzymuje zwrot pieniędzy w formie voucherów do wykorzystania na kolejne zakupy w jednym z prawie 1000 sklepów.

Lagardère Travel Retail zarządza w Polsce siecią prawie 1000 punktów sprzedaży, prowadzonych pod 40 różnymi markami, w ramach trzech linii biznesowych: Travel Essentials, Duty Free & amp; Fashion i Foodservice. Nowy program Kameleon obejmuje wszystkie te marki - są to m.in. sklepy Inmedio, Relay, 1Minute w mieście, sieć kawiarni So!Coffee czy też Aelia Duty Free na lotniskach.

Zdaniem Andrzeja Kacperskiego, prezesa Lagardère Travel Retail, ogromnym atutem programu jest liczba i różnorodność naszych punktów sprzedaży - od sklepów duty free na lotniskach, przez sklepy typu convenience store oraz kawiarnie w mieście, po sklepy prasowe w centrach handlowych.

- Okazało się to jednak jednym z większych wyzwań przy budowaniu atrakcyjnej dla konsumenta i efektywnej biznesowo mechaniki programu. Musieliśmy wziąć pod uwagę zróżnicowanie potrzeb naszych klientów oraz średnich wartości ich paragonów, a także różną marżowość w poszczególnych grupach produktowych – wyjaśnia Kacperski. - Celem nadrzędnym było przygotowanie zrozumiałego i prostego do zakomunikowania mechanizmu – dodaje.

Podkreśla, że już za samo dołączenie do programu klient otrzymuje voucher na dowolną kawę lub Coca-Colę 0,33 l za 1 grosz do wykorzystania w sklepach zarządzanych przez Grupę. To jednak dopiero początek - korzyści czekają na każdym kroku. Za zakupy we wskazanych lokalizacjach kupujący otrzyma cashback, czyli zwrot środków. Wydanie 5 zł w sklepach w mieście, np. w Inmedio, 1Minute czy też Relay, oznacza zwrot 0,5 zł. Wydanie 10 zł w kawiarniach i restauracjach to zwrot 1 zł. Jednorazowo można otrzymać maksymalnie 5 zł cashbacku.

Na lotniskach również obowiązuje zwrot za zakupy z aplikacją. W zależności od sklepu, za wydane 50 zł jest voucher o wartości 5 zł lub za wydane 300 zł kupon o wartości 15 zł.

Według operatora mimo szerokiego wachlarza benefitów, aplikacja jest prosta w obsłudze. Po zarejestrowaniu się, podczas transakcji wystarczy włączyć aplikację, nacisnąć widoczny przycisk „Moja karta” i pokazać sprzedawcy do zeskanowania unikalny kod QR. Na wirtualnym koncie użytkownika odłożą się nie punkty, a od razu złotówki.

Dodatkowo, po każdej transakcji z aplikacją, w sekcji „Dla ciebie” pojawia się nowa spersonalizowana oferta specjalna w formie vouchera na zakup wybranych produktów w promocyjnych cenach. Co więcej, w aplikacji stale widoczny jest katalog atrakcyjnych ofert z różnych kategorii, podzielonych na Strefę Miejską oraz Strefę Lotniskową. W dość łatwy sposób, dzięki mapce, można znaleźć najbliższy punkt, sprawdzić godziny otwarcia, a także oferty specjalne obowiązujące w danym sklepie czy kawiarni.

- Mamy świadomość dużej liczby atrakcyjnych programów lojalnościowych na rynku, a to nie ułatwia przyciągnięcia uwagi konsumentów. Wierzymy, że cashback, który umożliwia błyskawiczny zwrot środków podczas zakupów sprawi, że dołączenie do programu Kameleon stanie się dla uczestników naprawdę opłacalne - mówi Andrzej Kacperski.

„Twarzą” programu jest Leon Kameleon – postać, która w zabawny sposób komentuje rzeczywistość i mówi o produktach w promocji. Nazwa programu ma przewrotnie kojarzyć się z dopasowaniem do otaczającej nas przestrzeni, co łączy się ze strategią Grupy Lagardère Travel Retail – być tam, gdzie są ludzie i dawać im to, czego w tym miejscu potrzebują.

Katarzyna Pierzchała 4798 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.