Konkurs Best Brands: GfK bada siłę marek

Jest organizowany po raz pierwszy w Polsce przez Group One. Realizacją badań w konkursie zajmuje się GfK, merytoryczny partner wydarzenia. Ranking to narzędzie dla firm w budowaniu strategii komunikacji.

Best Brands Award to niezależna, międzynarodowa nagroda w obszarze marketingu, przyznawana na podstawie kompleksowego badania GfK, firma zajmująca się analityką danych. Ranking został zainicjowany ponad 18 lat temu w Monachium przez Serviceplan Group w celu promowania najlepiej zarządzanych marek na rynku niemieckim oraz wyróżnieniu tych, którzy stoją za ich sukcesem. W tym roku Oskary marketingu po raz pierwszy zostaną wręczone także w Polsce.

O tytuł Best Brand firmy walczą w pięciu kategoriach: Best Overall Brand, Best Customer Centricity Brand, Best Sustainable Brand, Best Polish Brand i Best Omnichannel Brand. Każda jest odzwierciedleniem aktualnych trendów rynkowych, jak i obszarów zainteresowań konsumentów w danym kraju. Wnioski płynące z badania stanowią z kolei wsparcie w zakresie budowy strategii komunikacji firm. Na ich podstawie marki dowiadują m.in., na co powinny zwrócić szczególną uwagę na etapie planowania przyszłych działań promocyjnych, zwłaszcza w aspekcie wzmacniania siły brandu.

Marki nominowane do nagrody Best Brands Awards wyłaniane są na podstawie metodologii badania opracowanej przez firmę GfK. Mierzy ona siłę marki na podstawie dwóch wskaźników: rzeczywistego sukcesu rynkowego (share of wallet) oraz (share of soul), który reprezentuje stopień atrakcyjności marki dla konsumentów. Zwycięzcy zostaną wyłonieni spośród 260 potencjalnych kandydatów i 33 kategorii produktowych, z których najsilniejsi zostaną nominowani do Top 10 w każdej kategorii.

– Każda z kategorii wymaga zastosowania nieco innej metodologii, na którą składają się przede wszystkim twarde dane dotyczące udziałów rynkowych, pochodzące z danych panelowych GfK (share of market) oraz szeroko pojęte dane związane z odbiorem marki (share of soul), które powstają na bazie ok. 5 tys. wywiadów z konsumentami. Na całościowy wynik wpływają m.in. takie elementy jak lojalność, premiumizacja marki, świadomość konsumentów, ich przywiązanie do brandu, zaufanie czy dotychczasowe doświadczenia. Kategoria Best Omnichannel Brand to z kolei przestrzeń do wyboru marki, która najlepiej radzi sobie zarówno w świecie online, jak i offline – wyjaśnia Barbara Lewicka, senior director marketing & consumer intelligence.

Badanie potrwa od do połowy listopada, a po nim nastąpi analiza wyników.

Listę nominowanych “Top 10” poznamy w grudniu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.