Santander: e-handel to nasza codzienność [BADANIE]

80% ankietowanych zadeklarowało w badaniu "Polacy na e-zakupach 2021", że w ostatnim roku kupowało przez internet, a 35% z nich robiło klika razy w miesiącu. 93% e-klientów to przedstawiciele młodego pokolenia, a 85% to mieszkańcy małych miast. Black Friday to dla nich dobra okazja na tańsze zakupy.

Według danych Allegro podczas zeszłorocznej edycji Black Week klienci każdego dnia kupowali prawie 3,5 mln produktów. Kupujący z pakietem Allegro Smart! zaoszczędzili ponad 45 milionów złotych na samych kosztach dostaw, donosi Aleksandra Sroka-Krzyżak, strategy director w Allegro.

Santander informuje, że dla ponad połowy z nas cena towaru odgrywa kluczową rolę w wyborze e-sklepu. Czerpiemy wiedzę o jego ofercie głównie z internetu, a podczas tegorocznego Black Friday tradycyjnie skorzystamy z promocji.

Liderzy kupowania w sieci

Zakupy w internecie częściej niż kobiety (78% spośród wszystkich ankietowanych kobiet) robią mężczyźni (83%). Handel online cieszy się również największą popularnością wśród mieszkańców małych miast ‒ do 50 tys. mieszkańców (85%). Z kolei w ujęciu pokoleniowym zdecydowanymi liderami zakupów w sieci są osoby młode, w wieku 18–29 lat. Wychowali się w czasach powszechnej dostępności internetu, dlatego traktują e-commerce jako naturalne miejsce zakupu poszukiwanych przez nich produktów.

Podczas badania Santander Consumer Banku 49% ankietowanych odpowiedziało, że najczęściej kupuje w internecie ubrania. Głównie korzystają z tej możliwości kobiety – 65% z nich jest klientkami e-sklepów z odzieżą. Polacy często zamawiają w sklepach internetowych również obuwie. W sieci zaopatruje się w nie 30% wszystkich ankietowanych.

Popularną kategorią jest elektronika, którą zamawia online dwóch na dziesięciu uczestników badania banku (23%). Męska część populacji Polski  zdecydowanie przoduje w tej grupie produktów – 37% mężczyzn.

Promocje górą!

Dla ponad połowy Polaków (54%) czynnikiem decydującym o wyborze e-sklepu jest przede wszystkim cena poszukiwanego towaru. Dlatego podczas Black Friday chętnie skorzystają z przygotowanych dla nich przez detalistów promocji.

‒ Z badania Santander Consumer Banku wynika, że Polacy chętnie wydają na przyjemności i chcą inwestować w siebie, ale szukają okazji. Część z nich, z uwagi na sytuację ekonomiczną nie może sobie pozwolić na zakupowe szaleństwo i wydanie dużych kwot. Chcemy wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom i ułatwić robienie zakupów w kanale online, dlatego stale rozwijamy pod tym kątem naszą ofertę – komentuje Patryk Perliński, dyrektor departamentu sprzedaży i relacji z klientami biznesowymi.

Według badania Santander Consumer Banku Polacy najczęściej czerpią wiedzę o promocjach z reklam internetowych (26%), mediów społecznościowych (19%) oraz newsletterów (15%). Spora część Polaków dowiaduje się również o dostępnym asortymencie i wyprzedażach z artykułów na portalach internetowych (11%).

 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.