InPost zaczyna współpracę z eBay

Zakupy z eBay można odbierać już w 2500 paczkomatach w UK. Oznacza to dalszą ekspansję InPostu na Wyspach, który snuje na tym rynku rozległe plany.

Paczkomaty InPost w Wielkiej Brytanii to sieć ponad 2500 urządzeń, które są dostępne w dogodnych lokalizacjach, takich jak: dworce kolejowe, stacje benzynowe i supermarkety, w tym Tesco, Morrisons oraz Lidl. InPost zamierza poszerzyć własną sieć do około 3 tys. maszyn do końca 2021 roku, a do 10 tys. do 2024 roku.

– Cieszymy się, że nawiązaliśmy współpracę z eBay, aby zapewnić e-sprzedawcom dostęp do wygodnej, elastycznej i oszczędzającej czas opcji dostawy. To dopiero pierwszy krok – InPost nieustannie dostarcza nowe i wyjątkowe usługi, które firmy takie jak eBay mogą wykorzystać do zwiększenia komfortu kupujących i sprzedających – mówi Jason Tavaria, CEO InPost UK.

Jego zdaniem platformy takie jak eBay oferują ważny strumień przychodów dla wielu przedsiębiorców i sprzedawców, a zawiązane partnerstwo zapewni im szybkie i wygodne dostawy. I podkreśla, że dodatkowo 250 paczkomatów zostanie opatrzonych wspólną z eBay identyfikacją wizualną.

– Jesteśmy zobowiązani do zapewnienia odpowiednich narzędzi i dźwigni, które pomogą naszym sprzedawcom w rozwoju. Współpraca z InPost gwarantuje, że sprzedawcy mają większy wybór w zakresie dostępnych dla nich opcji dostawy – co z kolei może zaoszczędzić czas i pieniądze – tłumaczy Murray Lambell, GM w eBay UK.

Warto podkreślić, że eBay odnotował znaczny wzrost liczby sprzedawców okazjonalnych lub „C2C” w wyniku pandemii, w szczególności wzrostu rynku re-commerce. Badania opublikowane przez eBay w marcu 2021 r. wykazały, że dwie trzecie (67%) sprzedawców w Wielkiej Brytanii zaczęło sprzedawać towary używane podczas pandemii.

InPost to wiodąca platforma dostaw dla e-commerce w Europie. Założona w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce sieć posiada obecnie ponad 19 tys. paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fulfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce, współpracując z ponad 28 tys. e-sprzedawców. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam, a w lipcu br. sfinalizował przejęcie Mondial Relay, wiodącej francuskiej firmy dostarczającej przesyłki w formacie ‘poza domem’ we Francji, krajach Beneluksu i na Półwyspie Iberyjskim. Tym samym InPost stał się największą w Europie platformą dostaw dla e-commerce. InPost i Mondial Relay dostarczyły łącznie w 2020 roku ponad 440 mln przesyłek.

Katarzyna Pierzchała 4796 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.