PepsiCo i Auchan stawiają recyklomat

W ramach pilotażu urządzenie dostępne jest dla klientów hipermarketu Auchan w Piasecznie od środy, 3 listopada.

Recyklomat umożliwia zbieranie, segregację i kompaktowanie (zgniatanie) jednorazowych opakowań po napojach: butelek PET i plastikowych zakrętek. Dzięki urządzeniu konsumenci mogą nie tylko zadbać o planetę i przyczynić się do zwiększenia świadomości w zakresie segregacji odpadów, ale też zaoszczędzić pieniądze przy następnych zakupach w sieci hipermarketów Auchan. Każda oddana butelka to 6 groszy na karcie lojalnościowej Skarbonka w aplikacji Auchan.

- Segregacja odpadów to znakomity sposób na ich ponowne wykorzystanie i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań, takich jak recykling opakowań plastikowych. Powstałe w tym procesie butelki wykonane z przetworzonego surowca (rPET) przyczyniają się do budowy gospodarki obiegu zamkniętego - mówi Rafał Jagła, dyrektor sprzedaży large format w PepsiCo. - To kolejny krok do realizacji wizji świata, w której plastik nigdy nie stanie się odpadem - dodaje.

Obsługa recyklomatu jest prosta, a jednocześnie dostosowana do potrzeb użytkowników, w tym dzieci i osób z niepełnosprawnościami. Klient deklaruje rodzaj opakowania do recyklingu poprzez zeskanowanie kodu kreskowego na butelce. Wczytanie prawidłowego kodu powoduje otwarcie otworu wrzutowego i rozpoczęcie cyklu zwrotu opakowań – operacja jest w pełni bezpieczna dzięki czujnikom na podczerwień, które blokują zamknięcie klapy wrzutni podczas deponowania odpadów. Opakowania ważone są przez zintegrowaną wagę, która weryfikuje czy włożone opakowanie jest prawidłowe i czy nie zawiera płynów. Następnie trafiają one do zgniatarki, która redukuje znacznie ich objętości. Ze względów higienicznych zużyte opakowania odkażane są przy pomocy światła UV-C, dzięki czemu możliwy jest odzysk czystego, posegregowanego surowca.

Aby ułatwić cały proces, urządzenie wyposażone zostało w interfejs, wygodny i jasny wyświetlacz multimedialny oraz głośniki, które umożliwiają przekazywanie komunikatów głosowych. Recyklomat na zamówienie PepsiCo został zaprojektowany i wykonany przez firmę R3 Think w Polsce.

- Jednym z filarów naszej działalności w obszarze zrównoważonego rozwoju jest zaangażowanie na rzecz planety poprzez walkę z ograniczeniem zużycia plastiku. Działamy w tym zakresie pracując m.in. nad opakowaniami marki własnej. Dążąc do tworzenia nowych relacji i doświadczeń z naszymi klientami, aby stale poprawiać jakość ich życia, stawiamy również na wspólne rozwiązania i projekty realizowane z partnerami - powiedziała Dorota Patejko, dyrektor komunikacji i CSR w Auchan Retail Polska.

Swoje recyklomaty ma największy konkurent PepsiCo - firma Coca-Cola HBC, która już w lipcu 2019 r. w ramach współpracy z Fundacją Nasza Ziemia Warszawa postawiła dwa recyklomaty. Oba stanęły na pl. Bankowym i ul. Ząbkowskiej. Mieszkańcy włożyli do nich ponad 70 tys. butelek plastikowych, 16 tys. szklanych i prawie 27 tys. puszek. Kilka miesięcy później, bo jesienią oba urządzenia zostały tymczasowo zabrane ze względu na potrzebę ulepszenia ich funkcjonalności. Na ulicach Warszawy recyklomaty stanęły ponownie na początku 2020 r. (szczegóły tutaj).

Joanna Hamdan 13233 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.