H&M i Klarna: rusza opcja "Zapłać za 30 dni" w sklepach stacjonarnych

Zaczyna się inny wymiar zakupów. Bezkosztowe rozwiązanie płatnicze Klarna pojawiło się właśnie w 178 sklepach H&M w całym kraju. Która sieć będzie następna?

Klarna, to globalny bank detaliczny, a także dostawca usług płatniczych i platforma zakupowa. Firma ogłosiła właśnie poszerzenie partnerstwa z siecią H&M. Bazując na sukcesie współpracy firm w kanale online w Polsce, H&M będzie udostępniać elastyczne rozwiązania płatnicze Klarny także w swoich sklepach stacjonarnych. Dzięki opcji „Zapłać za 30 dni” konsumenci mogą teraz robić zakupy i płacić za nie w sposób zapewniający im większą elastyczność, wygodę i wybór, bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów w postaci odsetek i opłat.

Warto podkreślić, że H&M jest pierwszym spośród wszystkich partnerów handlowych Klarny w Polsce oferującym metodę płatności „Zapłać za 30 dni” również w tradycyjnych punktach sprzedaży.

Rozwiązanie dostępne jest dla uczestników programu lojalnościowego Hello H&M Member a zakupy w ten sposób dokonywane są z poziomu aplikacji H&M za pomocą kilku kliknięć w ekran telefonu, o czym mamy nadzieję przekonać się już wkrótce i poinformować państwa o naszych doświadczeniach z samego procesu decydowania o tej formie płatności. Jak zapewnia operator, weryfikacja klienta i sama płatności mają trwać zaledwie kilka minut, po których można zabrać zakupy do domu i opłacić je nawet 30 dni później.

- Jako bank o zasięgu globalnym, naszym celem jest umożliwienie także polskim konsumentom robienia zakupów, płatności i bankowania w sposób dopasowany do ich stylu życia. Dzięki wprowadzeniu rozwiązań Klarny do fizycznych sklepów, pozwalamy ich klientom doświadczyć tych samych ulepszonych wrażeń zakupowych, które stały się udziałem już 90 milionów kupujących online – tłumaczy Łukasz Dwulit, head of business development w Klarna Polska, który objął właśnie to stanowisko.

Jego zdaniem ogólnokrajowa sieć sklepów H&M jest doskonałym miejscem na zaprezentowanie tego nowego rozwiązania w Polsce. Z kolei Mehmet Arisoy, regional manager East Europe w H&M dodaje, że ten koncern odzieżowy nawiązał współpracę z Klarną w sierpniu tego roku, aby zaoferować klientom online w Polsce możliwość wyboru płatności odroczonych.

- Ich pozytywny odbiór skłonił nas do udostępnienia tej formy płatności we wszystkich sklepach stacjonarnych H&M. To kolejny ważny krok w naszej strategii omnichannel i kolejne działania w celu zapewnienia polskim klientom najwyższej jakości doświadczeń podczas zakupów w H&M – mówi Arisoy.

Rozwiązania płatnicze Klarny są już dostępne w sklepach stacjonarnych na innych rynkach poza Polską. W samych Stanach Zjednoczonych fizycznych punktów sprzedaży pozwalających płacić w ten sposób jest ponad 60 000. Według danych sprzedażowych wdrożenie rozwiązań Klarny pozwala markom osiągać 65% wzrost średniej wartości pojedynczych zakupów w tradycyjnych, stacjonarnych salonach sprzedaży. - Dziś kupujący lubią przełączać się między kanałami, dlatego łatwości i wygody robienia zakupów doświadczonych w kanale online, oczekują teraz również w sklepach stacjonarnych – tłumaczy Łukasz Dwulit.

I ujawnia, że celem Klarny jest bycie preferowanym partnerem wzrostu dla wszystkich jej merchantów, a zdolność umiejętnego łączenia tradycyjnych i internetowych zakupów ma kluczowe znaczenie. - Konsumenci oczekują, że będą cieszyć się doskonałymi doświadczeniami zakupowymi zawsze i wszędzie. Teraz dajemy polskim klientom to, co najlepsze z obu światów i cieszymy się, że możemy to robić we współpracy z H&M – dodaje.

Klarna może się pochwalić ponad 90 milionami aktywnych użytkowników na całym świecie i 2 milionami transakcji dziennie. Ponad 250 tysięcy globalnych partnerów handlowych, w tym H&M, Saks, Sephora, Macy’s, IKEA, Expedia Group, Samsung, ASOS, Peloton, Ralph Lauren, Abercrombie & Fitch, Nike i Shein, umożliwia zakupy z Klarną online oraz w sklepach stacjonarnych. Klarna to zarazem jeden z najcenniejszych fintechów na świecie, z wyceną wynoszącą 45,6 miliarda USD.

Firma została założona w 2005 r., zatrudnia ponad 4 tysiące pracowników, działa na 17 rynkach. Jest wspierana przez Sequoia Capital (od 2010 r.), a ostatnio do grona jej inwestorów dołączyli także m.in. SilverLake, Dragoneer, Bestseller Group, Permira, Ant Group, HMI Capital, TCV, NorthZone, Commonwealth Bank of Australia, Merian Chrysalis Investment Company Limited oraz fundusze zarządzane przez BlackRock.

 

Katarzyna Pierzchała 4886 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.