Łukasz Dwulit: z Alibaby przeszedł do Klarny

Do polskiego zespołu Klarny, globalnego dostawcy rozwiązań płatniczych i platformy zakupowej, dołączył Łukasz Dwulit. Jako head of business development w Polsce będzie odpowiadał za rozwój firmy w naszym kraju, jednym z kluczowych rynków Klarna w Europie.

Łukasz Dwulit (na zdjęciu) to manager z doświadczeniem w obszarze rozwoju biznesu w Azji, Stanach Zjednoczonych, Ameryce Łacińskiej i Europie. Do Klarny przeszedł z Alibaba Group. Jest też laureatem prestiżowej listy „30 przed 30” Forbes. Ma dyplom z prawa, bankowości i finansów Duke University School of Law w Durham w Północnej Karolinie.

W Klarnie pokieruje stale powiększającym się polskim zespołem, skoncentrowanym na wspieraniu małych i dużych polskich oraz międzynarodowych merchantów w dostosowywaniu się do zmieniającego się krajobrazu handlu detalicznego i poprawianiu doświadczeń klientów.

Współpraca z Klarną to dla sprzedawców możliwość oferowania swoim klientom bardziej elastycznych i wygodnych form płatności, dzięki którym dostosowują oni sposób robienia zakupów do swoich potrzeb. Jednocześnie daje ona merchantom dostęp do znacznie szerszej, globalnej społeczności konsumentów.

Klarna zadebiutowała nad Wisłą w sierpniu br., ogłaszając jednocześnie partnerstwo z siecią H&M w Polsce. Od tego czasu zaprezentowała swoją nową aplikację zakupową, pozwalającą dzięki innowacyjnej funkcji „Shop Anywhere” jej użytkownikom dokonywać zakupów w dowolnym sklepie internetowym w Polsce, niezależnie od tego, czy jest on zintegrowany z Klarna.

- Wchodząc na polski rynek mieliśmy jeden cel: umożliwić konsumentom robienie zakupów, płacenie i korzystanie z produktów bankowych w sposób bardziej dopasowany do ich stylu życia. Spotkaliśmy się tu z bardzo dobrym przyjęciem, dzięki czemu Polska szybko stała się jednym z naszych najszybciej rozwijających się rynków – podkreśla Camilla Giesecke, szefowa ds. ekspansji (Chief Expansion Officer) w Klarna.

Łukasz Dwulit jest pod wrażeniem ogromnego wzrostu, jaki Klarna osiąga na świecie i w Polsce, a także tempa, w jakim rewolucjonizuje branżę do niedawna zdominowaną przez wysokokosztowe kredyty. - Z 16-letnim doświadczeniem i 90 milionami użytkowników w 18 krajach, Klarna jest dziś światowym liderem zmian w sposobie robienia zakupów i płacenia za nie, by mogły być tak proste, bezpieczne i wygodne, jak to tylko możliwe. To otwiera ogromne możliwości rozwoju dla detalistów w Polsce – uważa Dwulit.

Warto odnotować, że na całym świecie Klarna jest obecna na 18 rynkach i szybko się rozwija, zmieniając sposób, w jaki ludzie robią zakupy, płacą za nie i bankują. Z jej rozwiązań korzysta ponad 90 milionów użytkowników na 4 kontynentach i współpracuje z ponad 250 000 sprzedawców, w tym gigantami handlu detalicznego, takimi jak Sephora, The North Face, H&M, IKEA czy Nike.

 

 

Katarzyna Pierzchała 4886 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.