Zwycięzcy S.Pellegrino Young Chef wyłonieni

W ostatni weekend października w Mediolanie w szranki stanęli najbardziej utalentowani młodzi kucharze z całego świata.

Na zdjęciu: Jerome Ianmark Calayag oraz David Ljungqvist

Finał, który miał miejsce 30 października stanowił zwieńczenie edycji 2019-2021 międzynarodowego konkursu S.Pellegrino Young Chef, którego celem jest pobudzanie kreatywności młodych kucharzy i pielęgnowanie przyszłości gastronomii.

Główną nagrodę zdobył Jerome Ianmark Calayag reprezentujący Wielką Brytanię i Europę Północną, pokonując dziewięciu rywali z całego świata. Jury zachwycił swoim daniem „Humble vegetables”, stworzonym we współpracy z mentorem Davidem Ljungqvistem. Kapituła doceniła umiejętności Calayaga, dobór składników, sposób podania oraz przesłanie, jakie stało za jego przepisem.

Tym samym tegoroczny zdobywca nagrody dla najlepszego młodego szefa kuchni przechodzi do historii i dołącza do grona młodych mistrzów, którzy otrzymali ten sam tytuł w ubiegłych latach – Marka Moriarty (2015), Mitcha Lienharda (2016) i Yasuhiro Fujio (2018). Co ważne, daje także nadzieję na kreowanie lepszego świata gastronomii w przyszłości. Podobnie jak w ubiegłych latach, tak i tym razem wysoki poziom umiejętności wszystkich uczestników zachwycił jury konkursu S.Pellegrino Young Chef, w którego skład weszły największe osobowości światowej gastronomi: Enrico Bartolini, Manu Buffara, Andreas Caminada, Mauro Colagreco, Gavin Kaysen oraz Clare Smyth-Jerome.

W tegorocznej edycji konkursu oprócz tytułu S.Pellegrino Young Chef Jury przyznało także trzy nowe nagrody:

  • Elissa Abou Tasse, reprezentująca region Afryki i Bliskiego Wschodu, za swoje danie “Adam’s garden” otrzymała nagrodę Acqua Panna Award for Connection in Gastronomy za przygotowanie dania łączącego w sobie różne kultury.
  • Callan Austin, reprezentant Afryki i Bliskiego Wschodu, z daniem „The ghost net” otrzymał nagrodę S.Pellegrino Award for Social Responsibility. Jest ona przyznawana szefowi kuchni, który najlepiej odzwierciedli przekonanie, że jedzenie powinno być rezultatem zachowań odpowiedzialnych społecznie.
  • Społeczność internetowa Fine Dining Lovers przyznała nagrodę Fine Dining Lovers Food for Thought Award reprezentantce krajów iberyjskich i śródziemnomorskich Andrei Ravasio. Jej danie „El domingo del campesino” zostało uznane za najlepiej prezentujące osobiste przekonania autorki.

Konkurs S.Pellegrino Young Chef jest inicjowany przez S.Pellegrino – markę naturalnej wody mineralnej od Nestlé Waters, a jego celem jest odkrywanie młodych talentów i wspieranie ich rozwoju poprzez mentoring i możliwość zdobywania doświadczenia. W tegorocznej edycji spośród 135 młodych szefów kuchni wytypowanych w preselekcji, lokalne jury wyłoniło 12 finalistów z różnych regionów świata, którzy następnie wzięli udział w wielkim finale i pod okiem mentorów mogli dopracować swoje autorskie dania.

Polska również miała swoją reprezentację podczas finału w Mediolanie. Łukasz Moneta (chef de partie w Nolita Restaurant w Warszawie) walczył o nagrodę Acqua Panna Award for Connection in Gastronomy, a Krzysztof Konieczny (chef w restauracji Neon streetfood bar w Gdyni) rywalizował o nagrodę Fine Dining Lovers Food for Thought Award.

W finale udział wzięła także Lara Gessler – polska ambasadorka marek S.Pellegrino i Acqua Panna. Znana restauratorka i autorka książek kulinarnych kibicowała młodym talentom oraz relacjonowała całe wydarzenie za pośrednictwem swoich kanałów w mediach społecznościowych.

Zwieńczeniem 3-dniowego wydarzenia w Mediolanie była uroczysta kolacja. Mistrz gastronomii Massimo Bottura wraz ze swoim zespołem – Takahiko Kondo, Riccardo Forapani, Francesco Vincenzi, Jessica Rosval oraz Bernardo Paladini – przygotowali dla gości ekskluzywną kolację składającą się z pięciu wyjątkowych momentów, która była odzwierciedleniem tego, co w S.Pellegrino Young Chef Academy najważniejsze, czyli kreatywności, innowacji, pasji i profesjonalizmu.

Joanna Hamdan 13050 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.