DoorDash przejmuje Wolt za 7 mld euro!

DoorDash, amerykańska firma rozwijająca platformę do zamawiania i dostarczania jedzenia przejmuje spółkę Wolt. Transakcja o wartości około 7 mld euro ma być sfinalizowana w pierwszej połowie 2022 r. Marka Wolt nie zniknie z polskiego rynku - firma nadal będzie używać swojego logo.

- DoorDash i Wolt mają wspólną wizję zbudowania globalnej platformy dla lokalnego handlu, która wspiera społeczności, w których działamy - powiedział Tony Xu, współzałożyciel i dyrektor generalny DoorDash.

I dodaje, że pod przewodnictwem Miki Kuusi, Wolt zbudował firmę, która pasuje do DoorDash. - Wierzymy, że łącząc siły przyspieszymy rozwój naszych produktów, skupimy się na każdym z rynków na których działamy i poprawiamy wartość, jaką zapewniamy konsumentom, handlowcom i kurierom na całym świecie - tłumaczy Tony Xu.

Obecnie zespół Wolt liczy ponad 4000 pracowników i działa w 23 krajach. Połączenie innowacji technologicznych Wolta, operacyjnej specjalistycznej wiedzy i skupienie się na doświadczeniach konsumenckich to cechy, które mają pozwolić na zbudowanie wiodącej lokalnej platformy handlowej i stymulowanie znacznego wzrostu przez wiele lat.

- DoorDash zbudował swój biznes na jednym z najważniejszych rynków na świecie. Jesteśmy niesamowicie podekscytowani połączeniem sił z Tonym i zespołem DoorDash, aby wspólnie zbudować coś jeszcze większego – powiedział Miki Kuusi, współzałożyciel Wolt i CEO.

Po sfinalizowaniu przejęcia Miki Kuusi będzie kierował DoorDash International, podlegając Tony'emu Xu.

Pod kierownictwem Miki Kuusi, firma zamierza zwiększyć swoją międzynarodową skalę, przyspieszyć rozwój produktów i poprawić efektywność inwestycji. Planuje także inwestować w połączony zespół, aby za jego sprawą zbudować silną platformę i rozwijać globalną działalność.

- Połączenie sił z Woltem pozwoli przyspieszyć nasz międzynarodowy wzrost, jednocześnie zwiększając koncentrację w Stanach Zjednoczonych - powiedział Tony Xu.

Wolt to to firma z obszaru nowych technologii, założona w Finlandii w 2015 r. W Polsce spółka pojawiła się w drugiej połowie 2018 r. i rozwija się bardzo prężnie. W naszym kraju Wolt rozwozi dania w 12 miastach między innymi we: Wrocławiu, Gdańsku, Gdyni, Warszawie, Gliwicach, Katowicach czy Łodzi. Niebieskich kurierów można spotkać również na ulicach ponad 130 miast w 23 krajach w Europie i Azji. Dostawy Wolt realizowane są za pomocą rowerów, skuterów i samochodów. Globalnie firma liczy ponad 2 miliony zarejestrowanych użytkowników oraz ponad 4 500 partnerów restauracyjnych.

Po sfinalizowaniu marka Wolt nie zniknie z polskiego rynku. Firma nadal będzie używać swojego logo.

Joanna Hamdan 13699 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.