PGD Polska świętuje 30-lecie na rynku

Powstała w 1991 r. PGD Polska jest dziś wiodącą firmą dystrybucyjną na polskim rynku. Jej "dziećmi" są m.in. Centralny Magazyn Kosmetyczny, franczyzowa sieć Drogerie Jasmin a ostatnio mocne wejście w działalność e-commerce.

Na zdjęciu: Marzena i Krzysztof Gradeccy, założyciele PGD Polska

Historia PGD jest dość długa i pełna zwrotów. Dokładnie 30 lat temu we Wrocławiu, stawiając pierwsze kroki w kapitalizmie, na bazie zgromadzonego wcześniej drobnego kapitału z poprzednich aktywności, Krzysztof Gradecki wraz z żoną Marzeną - jako firma Gradi - założyli hurtownię kosmetyków.

Spółka początkowo funkcjonowała tylko w skali lokalnej, ale szybko zaczęła rozszerzać zasięg działania - w 1993 roku powstała jej pierwsza hurtownia cash&carry oraz oddziały zamiejscowe. Dwa lata później działalność rozpoczął pierwszy sklep Eko, dając początek ogólnopolskiej sieci marketów spożywczych (obecnie w Grupie Eurocash).

Dalsze lata przyniosły kolejne kamienie milowe - dynamiczny rozwój firmy nastąpił w połowie 2008 roku, kiedy to powstała Polska Grupa Drogeryjna, będąca efektem konsolidacji kilkunastu znaczących firm hurtowych ze wszystkich części Polski. W 2010 roku powstała z kolei franczyzowa sieć Drogerie Jasmin, która jest następcą założonej w 1999 roku regionalnej spółki Drogerie Aster.

W ciągu 30 lat istnienia z firmy prowadzonej samodzielnie przez młode małżeństwo z Obornik Śląskich powstała organizacja, która z każdym rokiem umacnia swoją pozycję na rynku. Obecnie PGD Polska to ogólnopolski dystrybutor chemii gospodarczej i kosmetyków działający w oparciu o 6 centrów logistycznych. Są one we Wrocławiu, w Warszawie, Lublinie, Krakowie, Poznaniu, oraz Niedomicach. Daje zatrudnienie ponad 1000-osobowej rzeszy pracowników i współpracowników.

Firma stworzyła specjalistyczny format nowoczesnego magazynu do obsługi drogerii. Centralny Magazyn Kosmetyczny (CMK), będąc wydzieloną częścią wrocławskiego centrum logistycznego, gwarantuje szybkość realizacji składanych zamówień, komplementarność i dostęp do najnowszych produktów w jednym miejscu. Poprzez specjalny zespół doradców kosmetycznych dociera do 1500 wyselekcjonowanych drogerii, a każdego miesiąca CMK otrzymuje zamówienia od 4000 podmiotów o profilu drogeryjnym. Magazyn przeszedł w tym roku modernizację, uzyskując dwa dodatkowe poziomy serwisowe na specjalnie w tym celu wybudowanej antresoli. Warto również odnotować, że PGD nieustannie rozwija swoją ofertę liczącą obecnie 30 000 produktów.

Dziś Grupa jest dystrybutorem większości wiodących koncernów w branży oraz rzeszy dużych i mniejszych firm, stanowiąc platformę dystrybucyjną dla ponad 200 dostawców. Jest również znaczącym operatorem „private labels”.

Jest to również organizacja o mocnych podstawach finansowych, dysponująca kapitałem własnym w wysokości 65 mln zł oraz obrotami kształtującymi się na poziomie niemal 700 mln za miniony rok. Pomimo znacznie większej skali działalności, firma niezmiennie utrzymuje swój rodzinny charakter.

PGD Polska jest dziś częścią Grupy obejmującą poza stricte handlowymi także inne obszary działalności, m.in. deweloperską - Gradi Invest (spółka deweloperska działająca na terenie Wrocławia), hotelarską - Pałac Brzeźno (hotel ze strefą urody i SPA położonym 30 km od stolicy Dolnego Śląska), rekreacyjno-sportową - pole golfowe Gradi Golf Club oraz odzieżową - Bergson (marka odzieży trekkingowej). Od kilku lat jest ponadto dystrybutorem wybranych kategorii artykułów spożywczych w Polsce południowo-wschodniej. W ostatnim czasie notujemy w tych kategoriach dynamiczny wzrost obrotów.

- Dotarcie do miejsca, w jakim obecnie znajduje się nasza Grupa, wymagało ogromu pracy i wytrwałości, jak również umiejętności dopasowania do nieustannie zmieniających się realiów – przyznają właściciele Grupy. - Jednocześnie kierowała nami chęć rozwoju, napędzana wizją sukcesów i osiągania kolejnych kamieni milowych, co udawało się z powodzeniem realizować, z czego niezmiernie się cieszymy – podkreślają i dodają, że PGD nieustannie otwiera nowe projekty, podejmuje wyzwania obsługi nowoczesnych kanałów sprzedaży internetowej, rozpoczęła też poważny projekt e-commerce zarówno na platformie konsumenckiej (drogeria internetowa), jak i B2B (hurtownia online chemii i kosmetyków).

 

 

 

 

 

 

 

Katarzyna Pierzchała 4874 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.