Global Cosmed: stabilne wyniki na niestabilnym rynku

Producent marek dla sieci handlowych, ale i własnych brandów takich jak: Bobini, Kret, Apart i Sofin, nie zwalnia tempa. Zapowiada nowe inwestycje, poprawia wyniki.

Mimo szalejącej, globalnej inflacji i  nieprzewidywalnych, gwałtownych i skokowych zmian cen komponentów do produkcji Global Cosmed w trzecim kwartale br. odnotował niemal 21 mln zł zysku EBITDA. To wzrost o 61% w stosunku do analogicznego okresu sprzed COVID (2019 r.) i 22% niższy niż w 2020 r.

Wynik firmy to konsekwencja wdrażanej w życie polityki optymalizacji i reorganizacji wszystkich obszarów.

- Siedem maszyn zakupionych do naszych fabryk w Polsce i w Niemczech w ostatnim kwartale i pierwsze zapowiadane na ten rok relaunche brandów (produktów marki Apart i płynu do płukania Sofin), to widoczne rezultaty zarówno solidnej sytuacji finansowej Global Cosmed, jak i konsekwentnej realizacji celów strategicznych zapowiedzianych na ten rok - mówi Magdalena Mielimonka, wiceprezes zarządu Global Cosmed.

Ponadto na stabilną sytuację finansową składa się także spadek długu netto o ponad 10 mln zł i poprawa wskaźników płynności finansowej w tym roku względem ubiegłego. Jest to wyjątkowo ważne w kontekście utrzymującej się tendencji wzrostu cen surowców i komponentów do produkcji środków czystości i chemii dla gospodarstw domowych. Jednak zdaniem zarządu firmy, trudna sytuacja na rynku tylko silniej motywuje do poszukiwania rozwiązań zmniejszających koszty produkcji, sprzedaży czy koszty środowiskowe.

- Każda firma mierzy się obecnie z podobnymi wyzwaniami, będącymi wynikiem globalnych trendów gospodarczych czy opóźnionych skutków pandemii. Nie na wszystkie czynniki (np.: ceny czy dostępność surowców) mamy wpływ. Jednak dzięki zapleczu finansowemu mamy możliwość elastycznego reagowania na nadarzające się okazje inwestycyjne, odważnie i skutecznie wdrażamy też nowe rozwiązania poprawy efektywności naszej produkcji - zaznacza wiceprezes zarządu.

I dodaje, że obok automatyzacji linii produkcyjnych firma wprowadziła też zintegrowane podejście w procesie projektowym, dzięki któremu szuka optymalizacji na każdym etapie łańcucha wartości i w każdym dziale.

- A już wkrótce poinformujemy o naszej sztandarowej inwestycji, która będzie wyznaczała nowe trendy w produkcji asortymentu podobnego do tego oferowanego przez Global Cosmed - podsumowuje Magdalena Mielimonka.

Grupa Global Cosmed koncentruje się na rozwoju swoich strategicznych marek, tj. Bobini, Kret, Apart i Sofin, ze szczególnym uwzględnieniem ekspansji na rynki zagraniczne, gdzie upatrywany jest potencjał skokowego wzrostu przychodów ze sprzedaży. Duże nadzieje spółka wiąże z rozwojem swojej aktywności na rynku niemieckim, a także na terenie Azji, skupiając się przede wszystkim na Chinach oraz Korei Południowej.

Jednocześnie Global Cosmed nadal rozwija aktywność w segmencie private label. Firma dostarcza wyroby do praktycznie wszystkich liczących się na terenie kraju i regionu graczy rynkowych, takich jak sieć Lidl czy Rossmann.

Joanna Hamdan 14027 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.