PGZ Kupiec otwiera się na mniejsze sklepy [NEWS HE]

Dotychczasowa średnia powierzchnia sklepów zrzeszonych w Polskiej Grupie Zakupowej Kupiec wynosi 250 mkw. Teraz organizacja nie wyklucza przyjmowania w swe szeregi mniejszych placówek - ustalił HandelExtra.pl.

Na zdjęciu: Marcin Bańka, prezes PGZ Kupiec podczas VI Forum Uczestników i Partnerów Polskiej Grupy Zakupowej Kupiec, które odbyło się 28 października br. w Zakopanem 

PGZ Kupiec określana jest w branży jako elitarna grupa zakupowa. Nie nastawia się na szybki rozwój ilościowy, mocny nacisk kładzie za to na jakość. Do swojego grona przyjmowała do tej pory jedynie sklepy z minimum 100-metrową powierzchnią sali sprzedaży, które musiały wykazać się wiarygodnością finansową oraz chęcią współpracy, a później terminowo regulować zobowiązania. Ważne jest również, aby kandydat do PGZ nie konkurował terytorialnie z inną placówką zrzeszoną w jej sieci.

– Szukamy takich sklepów, które pasują do tych, które już są z nami – tłumaczy Marcin Bańka, prezes PGZ Kupiec.

Obecnie Grupa zrzesza 300 sklepów w siedmiu województwach. Najwięcej można ich spotkać na Śląsku i w Małopolsce. Placówki są też w takich województwach jak dolnośląskie, opolskie, łódzkie, mazowieckie i świętokrzyskie. - Na Mazowszu mamy sześć sklepów, a w Łodzi 11. Nie ukrywam, że chcielibyśmy, aby było ich tam więcej, ale ciężko jest nam znaleźć odpowiednich partnerów i lokale – przyznaje Marcin Bańka.

Rynek jest już bardzo nasycony również w innych rejonach, dlatego też nie dziwi, że w PGZ Kupiec podjęto decyzję o obniżeniu progu powierzchniowego dla potencjalnych partnerów-detalistów chcących wstąpić w jej szeregi. - Luzujemy wymóg minimum 100-metrowego sklepu. Teraz będziemy bardziej patrzeć na obroty placówki – ujawnił HandelExtra.pl prezes Bańka.

Zgodnie z ostatnim rankingiem miesięcznika „Handel” największych sieci franczyzowych, partnerskich i grupach zakupowych (z kwietnia 2021 r., dane dotyczą 2020 r.) Kupiec jest na 24. miejscu pod względem liczby placówek. Decyzja o obniżeniu wymaganego progu powierzchniowego może oznaczać, że w przyszłorocznym rankingu PGZ Kupiec poszybuje o kilka miejsc w górę. Warto też odnotować, że w 2022 r. organizacja będzie obchodziła okrągły – 10. jubileusz działalności.

 

 

 

 

 

Katarzyna Pierzchała 4876 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.