Dino imponuje tempem rozwoju - ma już ponad 1700 sklepów

Rekordowe nakłady inwestycyjne skutkujące uruchomieniem 234 nowych sklepów i siódmego centrum dystrybucyjnego w Sierpcu - tak prezentują się wyniki sieci Dino po trzech kwartałach bieżącego roku. Plany na 2022 r. są jeszcze śmielsze.

Jak wynika z najnowszego raportu finansowego w pierwszych trzech kwartałach br. Dino Polska konsekwentnie zwiększała rozmiary swojej sieci handlowej otwierając 234 nowe sklepy, tj. o 53% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W tym samym czasie przychody ze sprzedaży wyniosły 9,5 mld zł, o 29% więcej niż przed rokiem, przy wzroście sprzedaży like-for-like (w sklepach istniejących od ponad roku) o 9,9%.

Według zarządu sieci rosnące przychody ze sprzedaży to efekt nie tylko ekspansji sieci, lecz również szerokiej oferty korzystnych cenowo produktów, dostosowanej do potrzeb i oczekiwań konsumentów.

– Stale pracujemy nad poprawą jakości oferowanych produktów i wzbogacaniem asortymentu o nowe produkty w atrakcyjnych cenach. Nasze działania spotykają się z pozytywną odpowiedzią konsumentów, którzy coraz chętniej realizują zakupy w marketach Dino – uważa Izabela Biadała, członek zarządu Dino Polska.

I dodaje, że w III kwartale klienci odwiedzali sklepy sieci blisko 100 mln razy, o 30% częściej niż przed rokiem.

Na koniec września 2021 r. łączna liczba marketów Dino wyniosła 1706. W ciągu ostatnich 12 miesięcy firma stworzyła 5,6 tys. nowych miejsc pracy, zwiększając łączną liczbę zatrudnionych pracowników do 29,6 tys. Ekspansja geograficzna sieci wsparta została poprzez działalność siódmego centrum dystrybucyjnego, uruchomionego w trzecim kwartale 2021 r., w Sierpcu w województwie mazowieckim. O jego budowie szczegółowo pisaliśmy tutaj. W rezultacie nakłady inwestycyjne przeznaczone na rozwój sieci Dino w pierwszych trzech kwartałach br. przekroczyły 1 mld zł i były o 52,5% większe niż przed rokiem. W całym 2021 r. wyniosą one około 1,3 mld zł.

– Chcemy utrzymać wysokie tempo rozwoju, dlatego na przyszły rok planujemy jeszcze większe nakłady inwestycyjne. Oprócz rosnącej liczby marketów Dino, zostaną przeznaczone m.in. na dalszy rozwój zaplecza logistycznego oraz na zwiększenie mocy produkcyjnych naszego zakładu mięsnego Agro-Rydzyna, który dba o wysoką jakość świeżego mięsa i tradycyjny smak wędlin dostępnych w marketach Dino – zapowiada Michał Krauze, członek zarządu Dino Polska.

Podkreśla ponadto, że wraz z realizacją strategii rozwoju, spółka kontynuuje działania redukujące jej wpływ na środowisko naturalne. Tylko w trzech pierwszych kwartałach 386 marketów Dino zostało wyposażonych w panele fotowoltaiczne. Dzięki temu na koniec września br. firma miała już 751 sklepów zasilanych energią ze słońca.

- Wkrótce planujemy także montaż pierwszej dużej farmy fotowoltaicznej na terenie naszego Centrum Dystrybucyjnego w Sieroniowicach – ujawnia Michał Krauze.

 

Katarzyna Pierzchała 5109 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.