Odido Elevate: Makro rusza z nowym konceptem sklepów

23 października 2021 r. w miejscowości Wrząca (woj. łódzkie) otwarty został pierwszy sklep marki Odido, powstały w ramach Elevate - międzynarodowego projektu rozwoju detalicznych sieci franczyzowych. W kolejnych trzech latach Makro zamierza otwierać ponad 200 takich sklepów rocznie.

Odświeżona wizualizacja, przestronne alejki, czytelna nawigacja ułatwiająca zakupy, poszerzona oferta świeżych owoców, warzyw, nabiału i zdrowej żywności, bogaty wybór regionalnych wędlin i serów oraz punkt z kawą Costa – to tylko niektóre z nowości czekających na klientów sklepu we Wrzącej, prowadzonego przez ambasadora marki Odido, Tomasza Rychlika.

Widoczne dla kupujących zmiany to jednak zaledwie część innowacji wprowadzonych wraz ze startem Odido Elevate. Te pozostałe to m.in. usprawnienie i dostosowanie dostaw do potrzeb konkretnej placówki i jej klientów, wsparcie dedykowanych doradców Odido, silniejsze działania marketingowe koncentrujące się na komunikacji w kanałach internetowych.

Wkrótce franczyzobiorcy Odido będą mogli poszerzać swoją wiedzę handlową, biorąc udział w szkoleniach w ramach Akademii Handlu Detalicznego. W kolejnym etapie zostaną wprowadzone cyfrowe rozwiązania wspierające właścicieli sklepów: w tym aplikacja zakupowa dla konsumentów, cyfrowe narzędzia do zarządzania sprzedażą i planogramami czy ułatwienia w procesie zamówień.

– Naszą misją jest wspieranie rozwoju niezależnych przedsiębiorców. Wprowadzając nową odsłonę formatu sieci franczyzowej Odido, chcemy razem z naszymi franczyzobiorcami przenosić ich biznesy na jeszcze wyższy poziom – mówi Dominik Branny, prezes zarządu Makro Polska. - To oni kreują unikatowość swoich sklepów, a my dostarczamy rozwiązań, które umożliwią sprawniejsze, nowocześniejsze prowadzenie biznesu – podkreśla.

I dodaje, że chce, by Odido stanowiło synonim łatwych, przyjaznych i lokalnych zakupów. Jego celem przez kolejne lata jest otwieranie ponad 200 sklepów w nowym formacie rocznie na terenie całej Polski.

- Placówka we Wrzącej jest ambasadorem nowego rozdziału w rozwoju marki Odido na polskim rynku detalicznym – uważa Branny.

Marta Plakwicz, dyrektor rozwoju franczyzy i handlu detalicznego w Makro Polska jest przekonana, że siła programu Elevate pozwoli w kolejnych trzech latach otwierać 200 sklepów rocznie.

- Osiągniemy to dzięki nowoczesnemu podejściu do zarządzania asortymentem, planogramami czy optymalnemu rozplanowaniu przestrzeni sklepowej. Pracujemy w unikalnej formule, gdzie wspólnie z ambasadorami wypracowujemy i testujemy elementy konceptu, a następnie najkorzystniejsze rozwiązania wspólnie z ambasadorami zaproponujemy kolejnym franczyzobiorcom – tłumaczy.

Pierwsze sklepy Odido powstały w 2010 r. Obecnie działa ok. 2700 placówek pod tym szyldem.

 

Katarzyna Pierzchała 4802 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.