Każdy Lidl jest już placówką pocztową

Od poniedziałku 25 października klienci DHL mogą nadawać i odbierać paczki już we wszystkich 787 sklepach Lidla w Polsce. A to oznacza, że każda z tych placówek może być otwierana przez operatora w niehandlowe niedziele. Przynajmniej do czasu wejścia w życie uszczelnionych niedawno przepisów.

Właśnie zakończył się proces uruchamiania usługi POP DHL we wszystkich sklepach Lidl. Podpisana w sierpniu 2021 r. umowa z tą siecią handlową zakładała stopniowe przyłączanie sklepów (ok. 100 lokalizacji tygodniowo) do siatki Punktów Obsługi Paczek DHL. Od 25 października klienci DHL mogą nadawać i odbierać paczki już we wszystkich sklepach Lidla w Polsce.

Jednocześnie DHL Parcel ruszył z kampanią informacyjną do klientów o pokryciu POP-ami całej sieci Lidla - o możliwości nadania bądź odbioru przesyłki w sklepie informują specjalne oznaczenia na wejściu oraz przy wyznaczonej kasie, która pełni funkcję POP DHL.

Łącznie za pośrednictwem POP-ów paczki można nadawać i odbierać już w ponad 12 tysiącach miejsc w całym kraju. Poza siecią Lidla POP-y działają także w innych dużych sieciach handlowych, takich jak Żabka, Abc, Biedronka, Kaufland czy Stokrotka, a także salonach prasowych Inmedio oraz stacjach benzynowych Shell i Moya.

Całość działań wdrożeniowych we współpracy z siecią Lidl koordynował Pointpack, integrator oraz partner technologiczny budujący rozwiązania IT oraz oferujący usługi serwisowe dla branży handlowej oraz kurierskiej w obszarze infrastruktury pierwszej i ostatniej mili logistyki miejskiej.

Sklepy w niedziele mają już otwarte praktycznie wszystkie mniejsze i większe sieci handlowe w Polsce, ale nie na długo. Nowelę ustawy o zmianie ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele i święta oraz w niektóre inne dni prezydent Andrzej Duda podpisał w połowie października br., ukrócając tym samym otwieranie się każdego sklepu, który uzyskał status placówki pocztowej. Nowela wprowadza określenie "przeważająca działalność", co w wielkim skrócie oznacza, że aby móc nazywać się placówką pocztową i czerpać korzyści z tego tytułu, dany sklep będzie musiał uzyskać co najmniej 40% miesięcznego przychodu z usług pocztowych. Nowe przepisy wejdą w życie w lutym 2022 r.

 

Katarzyna Pierzchała 4798 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.