Eurocash świętuje ostateczne przejęcie Arhelan

Polski dystrybutor hurtowy de facto 11 marca nabył udziały w sieci sklepów rodziny Burzyńskich, ale fuzja doszła do skutku dopiero 21 października, ponieważ został spełniony warunek zawieszający transakcję. Zgody na koncentrację udzielił także UOKiK.

Eurocash w marcu br. zawarł umowę inwestycyjną, na podstawie której miał przejąć 49% (a docelowo 50%) udziałów w polskiej spółce z Bielska Podlaskiego prowadzącej ponad 100 sklepów detalicznych w północno-wschodniej Polsce.

Jak podaje agencja PAP, zarząd Eurocash otrzymał 21.10 zawiadomienie od Arhelan o zakończeniu procesu restrukturyzacji wewnętrznej spółki, obejmującego przekształcenie formy prawnej Arhelan w spółkę z o.o., przeniesienie jej nieruchomości do odrębnego podmiotu oraz przeniesienie udziałów w Arhelan do jedynego wspólnika. To był jeden z warunków zawieszających w transakcji dotyczącej nabycia przez Eurocash udziałów w bielskiej sieci sklepów.

Zarząd Eurocash jednocześnie poinformował, że 15.10.2021 r. otrzymał decyzję Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o bezwarunkowej zgodzie na dokonanie koncentracji obu firm.

Sklepy własne i franczyza to strategia Eurocash

W marcu na swojej stronie spółka Eurocash przyznała, że inwestycja w Arhelan wpisuje się w wizję rozwoju Grupy w segmencie detalicznym, która zakłada stworzenie największej w Polsce sieci supermarketów w oparciu o sklepy własne oraz franczyzowe. Dzięki tej transakcji Eurocash zyskuje partnera do wspólnego rozwoju sieci detalicznej w północno-wschodniej Polsce, dając ze swojej strony wsparcie kapitałowe, doświadczenie i know-how.

Arhelan to sieć polskich supermarketów działająca na terenie województw podlaskiego, mazowieckiego, lubelskiego i warmińsko-mazurskiego. Firma Arhelan działa na rynku od 1991 roku i zatrudnia prawie 2000 pracowników. Jej przychody ze sprzedaży w 2020 r. przekroczyły 500 mln zł. Model działania firmy opierał się głównie na kontaktach z lokalnymi producentami.

– Utrzymanie konkurencyjności na rynku handlu detalicznego wymaga znaczących inwestycji. Rosnące wymagania konsumentów powodują, że jest to kierunek, od którego nie ma odwrotu. Jestem przekonana, że zaangażowanie kapitałowe Eurocash jako nowego partnera w naszej firmie pomoże nam kontynuować ekspansję i rozwój sieci w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby klientów. Mamy pomysły na inwestycje, które – dzięki zaangażowaniu i wsparciu Eurocash – mają zdecydowanie większe szanse na realizację – dodaje Helena Burzyńska.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.