Kaufland wprowadza do oferty nieidealne owoce i warzywa

We wszystkich sklepach Kaufland w Polsce klienci mogą znaleźć nową linię produktów Naturalsi. Obejmuje ona owoce i warzywa, które pochodzą od polskich rolników i swoim wyglądem odbiegają od ideału.

Linia Naturalsi obejmuje siedem produktów – buraki, marchew, pietruszkę, seler, ziemniaki, a także gruszki i jabłka. Produkty są dostępne w stałej ofercie we wszystkich sklepach Kaufland w Polsce.

- Owoce i warzywa, które odbiegają od ideału, często nie są wybierane przez klientów lub co gorsza lądują w koszu. Chcemy odwrócić ten trend i przekonać ich, że stworzone przez samą naturę, mniej idealne w kształcie owoce i warzywa, są w 100% smaczne – komentuje Wojciech Szczepanowski, dyrektor Departamentu Zakupu Owoce i  Warzywa w Kaufland Polska.

Akcje odkupowania niedoskonałych warzyw czy owoców od rolników przez duże sieci handlowe cieszą się popularnością od ubiegłego roku. Wówczas to głośno było zwłaszcza o Lidlu, który na początku 2021 r. w związku z jesienną nadprodukcją ziemniaków u rodzimych rolników i problemie z ich rozprowadzeniem, wykupił od nich nadmiar warzyw i sprzedawał je u siebie w obniżonej cenie. Podobnie sieć zrobiła z burakami.

Na podobną inicjatywę w połowie marca zdecydował się Carrefour. Wprowadził do sprzedaży marchew i jabłka, które miały trafić do gastronomii, ale z powodu pandemii tak się nie stało. „Nieperfekcyjna” marchew i „nieidealne” jabłka pochodziły od rolników i sadowników, którzy pozostali z niesprzedaną częścią swojej produkcji u progu wiosny.

Mało kto o tym pamięta, ale tego typu akcje zapoczątkowało Tesco i to już w 2017 r., choć na początku na swoim macierzystym rynku - w Wielkiej Brytanii. Po kilku miesiącach inicjatywa trafiła do sklepów w Polsce - nieidealne sezonowe ogórki i paprykę można było kupić po niższej cenie.

Ostatnio to Biedronka informowała, że kupiła ok. 200 ton marszczącej się śliwki węgierki. W ten sposób pomoc otrzymało pomoc ponad 50 rolników z różnych części kraju dotkniętych intensywnymi opadami deszczu.

Ilona Mrozowska 4377 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.