Herbapol przeciwdziała marnowaniu żywności

Marka została partnerem ogólnopolskiej kampanii zainicjowanej przez Too Good To Go "Często Dobre Dłużej", której celem jest uczenie konsumentów poprawnego czytania i interpretowania dat ważności na produktach spożywczych oraz weryfikowania ich świeżości za pomocą zmysłów.

Wszystko po to, by ograniczyć marnowanie żywności. 

W ramach akcji, na etykietach trzech najpopularniejszych dżemów marki Herbapol: Truskawkowego, Malinowego i z Czarnych Porzeczek, od października pojawiły się oznaczenia kampanii, zachęcające konsumentów do samodzielnego oceniania przydatności produktów do spożycia za pomocą zmysłów.

- Hasło Popatrz, Powąchaj, Posmakuj to prosty sposób na sprawdzenie, czy możemy bezpiecznie cieszyć się smakiem dżemu, nawet jeśli minął termin przydatności do spożycia wskazany na etykiecie. Cieszymy się, że otrzymaliśmy zaproszenie do udziału w tej inicjatywie, która pozwoli nam przyczynić się do zmniejszenia skali marnowania żywności w Polsce - mówi Justyna Urbanek, brand manager kategorii produktów dżemowych marki Herbapol.

I dodaje, że dżemy wydały się idealnym produktem do wsparcia kampanii; konsumenci często zużywają tylko część zawartości słoika i wracają do niego za jakiś czas, nie mając jednak pewności, czy produkt nadal jest dobry. A tymczasem warto użyć swoich zmysłów, by sprawdzić, czy możemy go zjeść. Dodatkowo na stronie www.herbapol.com.pl marka przygotowała przepisy z użyciem swoich dżemów, które mogą być inspiracją dla konsumentów do wykorzystywania dżemów nie tylko jako dodatku do kanapek czy naleśników.

Firma przywiązuje dużą wagę do jakości oferowanych konsumentom produktów, dlatego przed podjęciem decyzji o dołączeniu do inicjatywy, w laboratorium kontrolnym w Lubawie, w którym powstają wszystkie produkty dżemowe marki, przeprowadzono specjalne badania, które potwierdziły bezpieczeństwo dżemów spożywanych po upływie terminu ważności.

- Nasze dżemy poddawane są procesowi pasteryzacji; jest to metoda zabezpieczenia żywności przed zepsuciem. Kupując produkty pasteryzowane, zamknięte w słoikach, zwracajmy uwagę na wieczko – póki jest ono wklęsłe, produkt jest dobry do spożycia, bo jego opakowanie jest szczelne. Jeśli mamy w domu dżem po terminie podanym na wieczku, ale zamknięty - oceńmy wzrokowo, czy jego powierzchnia nie ma białych punktów świadczących o pleśni, powąchajmy, czy nie pachnie dziwnie, zapachem fermentu, i posmakujmy, czy smak jest charakterystyczny dla użytych owoców – jeśli wszystko wygląda, pachnie i smakuje właściwie, to bez obaw można taki produkt spożyć. Jednocześnie musimy pamiętać o tym, aby po otwarciu przechowywać produkty zgodnie ze wskazówkami na etykiecie, czyli w lodówce - powiedziała Joanna Kowalska, koordynator ds. zapewnienia jakości w firmie "Herbapol-Lublin" S.A.

Więcej informacji na temat kampanii Too Good To Go "Często Dobre Dłużej" można znaleźć na stronie www.dobredluzej.pl.

Joanna Hamdan 13051 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.