Danone: dobra rentowność, ale ceny w górę

W trzecim kwartale 2021 r. firma zwiększyła sprzedaż o 5,8% do prawie 6,2 mld euro. Skorygowana o efekty walutowe, a także przejęcia i sprzedaż zwyżka wyniosła 3,8%. Ale… konsumenci zapłacą więcej za produkty. Sprawdzamy dlaczego.

Chociaż trend wzrostowy z poprzedniego kwartału w firmie się utrzymał, to rosnące koszty surowców i ograniczenia w łańcuchu dostaw stwarzają perspektywę podniesienia cen artykułów, potwierdził dyrektor finansowy Danona Jürgen Esser, kiedy w Paryżu zaprezentowano sprzedaż za trzeci kwartał.

Zabójcze koszty surowców i logistyki, ale wynik na plus

Jak pisze „Lebensmittel Zeitung”, firma broni się jak może przed podwyżkami cen i chce utrzymać wzrost wydajności. Oprócz problemów z zaopatrzeniem w surowce wiele korporacji skarży się również na ogromne wzrosty kosztów logistyki. Zarząd potwierdził jednak swoją prognozę na ten rok.

W Danonie utrzymał się trend zwyżkowy z poprzedniego kwartału. Wszystkie obszary przyczyniły się do tego, przy czym w szczególności rozwój zanotowała branża produktów mleczarskich i warzywnych. Ale dział wody i dział żywności specjalistycznej również nie pozostaje w tyle. W 2021 r. Danone nadal spodziewa się powrotu do rentowności w drugiej połowie roku. Spółka miała niższe przychody przez pierwsze sześć miesięcy po słabym pierwszym kwartale.

Zdjęcie: Lebensmittel Zeitung

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.