Kaufland ma nową klasyfikację chowu kurczaków

Aby klienci mieli wybór nie tylko co do rodzaju mięsa, ale także tego, w jaki sposób zostało wyprodukowane, sieć Kaufland wprowadza własną klasyfikację chowu kurczaka oraz specjalne oznaczenia mięsa z kurczaka marek własnych.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez GAEL, oczekiwania konsumentów dotyczące informacji o produkcie są wysokie. Klienci chcą wiedzieć o kupowanych artykułach jak najwięcej – zgodnie z ich wytycznymi na opakowaniu powinien być umieszczony dokładny skład wyrobu oraz szczegółowe informacje dotyczące pochodzenia, co ułatwiłoby im podejmowanie świadomych decyzji zakupowych.

Potwierdza to raport „Świadomy konsument” przygotowany przez Accenture wskazuje. Według niego ponad połowa ankietowanych ocenia walory produktu po jego naturalnym składzie lub posiadanych certyfikatach ekologicznych. Dlatego też Kaufland regularnie rozwija asortyment produktów dedykowanych świadomemu żywieniu, wspierając klientów w codziennych wyborach zakupowych.

- Jako sieć handlowa doskonale zdajemy sobie sprawę z ciążącej na naszej sieci odpowiedzialności i konsekwentnie realizujemy strategię odpowiedzialnego biznesu, podejmując różnorodne inicjatywy służące m.in. ochronie środowiska, a także polepszeniu sytuacji zwierząt hodowlanych – tłumaczy Jerzy Piątek z działu komunikacji Kaufland Polska.

Podkreśla, że firma chce zagwarantować bardziej odpowiedzialne wytwarzanie produktów pochodzenia zwierzęcego i rozszerzyć asortyment o produkty pochodzące z odpowiedzialnych hodowli. - Odpowiadamy tym samym na zapotrzebowanie klientów, którzy coraz częściej analizują skład produktu i jego wartości odżywcze, ale są też coraz bardziej wrażliwi na warunki życia zwierząt hodowlanych. Wprowadzona przez nas przejrzysta klasyfikacja chowu kurczaka według Kaufland w szybki sposób pozwala konsumentom ocenić sposób produkcji mięsa – uważa.

Klasyfikacja chowu kurczaka według sieci Kaufland jest trzystopniowa i dla lepszej identyfikacji oznaczona jest zarówno cyframi, jak i kolorami, które znaleźć można na znaku graficznym umieszczonym na opakowaniu produktu. Na etykiecie konsumenci znajdą również czytelne informacje na temat warunków chowu kurczaków (długość okresu chowu, brak użycia w chowie antybiotyków, rodzaj użytej paszy itd.).

I tak kolor niebieski oznacza, że produkt mięso pochodzi z chowu bez antybiotyków; żółty – że z chowu wybiegowego, bez antybiotyków i z minimalną długością chowu 56 dni. Wykorzystywane są tu wolnorosnące rasy kurczaków, a zwierzęta mają możliwość przebywania na wolnym wybiegu przez minimum połowę swojego życia. Karmione są paszą bez GMO składającą się minimum w 70% ze zbóż.

Jest też kolor zielony: to chów bio, bez antybiotyków, minimalna długość chowu 81 dni. Wykorzystywane są wolnorosnące rasy kurczaków, które mają możliwość przebywania na wolnym wybiegu przez jedną trzecią swojego życia i karmione są paszą bez GMO składającą się minimum w 70% ze zbóż. Są nim oznaczone produkty ekologicznego, co potwierdza unijny certyfikat „zielonego listka”.

W asortymencie oznaczenia znajdą się na mięsie z kurczaka marek własnych K-Favourites, K-Stąd Takie Dobre czy K-Bio: m.in. tuszki z kurczaka, filet, mięso na gulasz z fileta, nogi, porcja rosołowa i połówka kurczaka..

Kaufland to międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1350 sklepów i zatrudnia ok. 139 000 pracowników. W Polsce sieć prowadzi 228 marketów i zatrudnia ok. 14 000 pracowników.

Katarzyna Pierzchała 4796 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.