Netto chce zagwarantować jak najlepsze, dyskontowe ceny

W tym celu eksperci sieci prowadzą cotygodniowe badania cen na rynku, dostosowując do nich ceny produktów dostępnych na półkach Netto.

Netto od dawna kształtuje swoją politykę cenową, bacznie przyglądając się sytuacji rynkowej. Celem jest zagwarantowanie jak najlepszych – dyskontowych – cen dla produktów dostępnych na półkach sieci.

- Mamy ugruntowaną pozycję i wielu zadowolonych, lojalnych klientów w regionach, gdzie rozwijaliśmy się intensywnie odkąd jesteśmy obecni w Polsce. Poszerzenie zasięgu dzięki integracji Tesco z Netto dało nam powód do tego, by jeszcze aktywniej działać w obrębie cen i promocji. Obecnie, gdy właściwie z tygodnia na tydzień pojawiamy się w nowych miejscowościach, w których nas dotąd nie było, kluczowe są dla nas działania w zakresie pozyskania nowych klientów, i to na stałe, zwłaszcza biorąc pod uwagę niezwykle wysoką konkurencyjność w naszej branży - mówi Witold Baran, dyrektor handlowy, Netto Polska.

Aby zapewnić jak najlepsz, dyskontowe ceny w swoich sklepach, netto stale, w cotygodniowych odstępach, sprawdza ceny ponad 500 produktów na swoich półkach, porównując je do ofert w dyskontach obecnych na polskim rynku. Weryfikacja dotyczy cen regularnych, nie promocyjnych.
 
Produkty objęte monitoringiem cen to najlepiej sprzedające się artykuły z różnych kategorii, jak np. nabiał, wędliny, mięso, owoce i warzywa, produkty sypkie, kawa i herbata, słodycze, kosmetyki, środki czystości oraz artykuły higieniczne dla dzieci i niemowląt. Po nie klienci sięgają najczęściej i to one przekładają się w największym stopniu na wielkość miesięcznych wydatków w sklepie spożywczym.
 
- Promocje są niewątpliwie korzystne z perspektywy klientów – w Netto stosujemy różne mechanizmy promocyjne, co tydzień oferując klientom nowe, atrakcyjne oferty, o czym można przekonać się chociażby przeglądając naszą gazetkę. Zależy nam jednak na tym, żeby niezależnie od promocji, które przecież są ograniczone w czasie, pokazać klientom, że to właśnie regularne, codzienne ceny są u nas bardzo korzystne. Chcemy, by nie musieli się zastanawiać gdzie iść na zakupy, aby nie przepłacić. Mogą po prostu przyjść do Netto - dodaje Witold Baran.
 
Wsparciem komunikacyjnym dla działań z zakresu polityki cenowej jest najnowsza kampania Netto "Prawdopodobnie najtańszy dyskont w Polsce". Jest ona realizowana offline, przy użyciu nośników outdoorowych, POS oraz ulotki reklamowej Netto, a także w radio, oraz online, w mediach własnych i przy wykorzystaniu działań performance.

Netto to sieć handlowa, która ma 500 sklepów w Polsce i trzy magazyny dystrybucyjne, zatrudnia ponad 5,5 tys. osób. Sklepy zlokalizowane są w pobliżu osiedli mieszkaniowych. Asortyment obejmuje zdecydowaną większość produktów od polskich dostawców. Poza Polską sieć obecna jest w Danii i Niemczech.

Joanna Hamdan 13056 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.