Carrefour rusza w Polsce z nowym projektem

Jeszcze w październiku tego roku w sklepach Carrefour pojawią się polskie ziemniaki marki własnej objęte technologią, która pozwala na prześledzenie procesów ich uprawy oraz pakowania. Sieć wprowadza takie rozwiązanie jako pierwsza firma z sektora spożywczego w Polsce.

Ziemniaki Jakość z Natury to pierwszy produkt spożywczy w Polsce wykorzystujący rozproszone bazy danych w technologii "blockchain".

Projekt wdrożony przez Carrefour we współpracy z polskimi dostawcami ma zapewnić przejrzystość w zakresie identyfikowalności produktów, które trafią na półki sklepów w całym kraju.

W pierwszej fazie inicjatywy wzięło udział 10 gospodarstw będących dostawcami firm Bugaj oraz Białuty. Proces paszportyzacji żywności rozpoczął się w kwietniu tego roku.

– Dzięki technologii blockchain możemy zapewnić momentalny dostęp do najważniejszych informacji o produkcie, takich jak odmiana, miejsce uprawy, data zbioru z pola oraz kiedy przeprowadzono audyt u dostawcy – mówi Marek Lipka, członek zarządu, dyrektor handlowy i Supply Chain, Carrefour Polska.

Jak podkreśla, wymagało to dużego nakładu pracy m.in. przy uzgadnianiu rozwiązań informatycznych z poszczególnymi dostawcami i gospodarstwami.

Globalne know-how

Projekt identyfikowalności produktów spożywczych z wykorzystaniem technologii blockchain Grupa Carrefour rozpoczęła we Francji w 2017 r. Pierwszy produkt z blockchainowym paszportem pojawił się na półkach francuskich sklepów w marcu 2018 r. – był to kurczak oferowany w ramach francuskiej linii Jakość z Natury Carrefour. Jeszcze w tym samym roku grupa rozszerzyła projekt o cztery kolejne produkty tej linii – pomidory, jaja, mleko oraz ser Rocamadour AOC. Certyfikat AOC (tłum. Chronione Oznaczenia Geograficzne) oznacza zgodność produktu z lokalną tradycją wytwórstwa, co potwierdza możliwość połączenia regionalnych smaków z nowoczesną technologią kontroli.

Obecnie francuski Carrefour ma 45 produktów z pełną przejrzystością w zakresie identyfikowalności swoich produktów, a do końca 2022 r. tą technologią mają być objęte wszystkie produkty gamy Jakość z Natury we Francji.

Carrefour Polska również przewiduje możliwość rozwoju systemu kontroli z pomocą technologii blockchain na kolejne produkty dostępne w swoich sklepach.

 

Ilona Mrozowska 4315 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.