Pandemia nie pokrzyżowała planów Pepco Group

Firma, do której należą marki Pepco i Dealz w Europie oraz Poundland w Wielkiej Brytanii, opublikowała właśnie wyniki finansowe za rok obrotowy kończący się 30 września. I jest z nich zadowolona.

Przychody Pepco Group wyniosły 4,12 mld euro, co oznacza, że zwiększyły się o 19,4% rok do roku. Jeżeli chodzi o poszczególne sieci to Pepco osiągnęło sprzedaż w wysokości 2,1 mld euro (wzrost o 29,2%), a szyld Poundland/Dealz - w wysokości 1,9 mld euro (wzrost o 9,8%).

Z kolei sprzedaż like-for-like Pepco Group w całym roku wzrosła o 6,5% w tym Pepco  o 9,8% oraz Poundland/Dealz o 3,1%.

Jeżeli chodzi o EBITDA to firma oczekuje, że na koniec roku obrotowego wyniesie ona od 640 do 655 mln euro. Przedział ten znajduje się w górnej granicy oczekiwań analityków i przewiduje wzrost o ok. 45% w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Pepco Group kontynuuje także ekspansję. I tak sieć Pepco otworzyła 364 nowe sklepy, co stanowi wzrost o 17,3% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Natomiast pod szyldem Poundland/Dealz pojawiło się 60 nowych sklepów, co oznacza wzrost o 6,5% r/r.

Ponadto Pepco Group odnowiło 954 sklepów (w tym 827 Pepco i 127 Poundland).

Jak zapowiada firma program odnawiania sklepów będzie kontynuowany zarówno jeżeli chodzi o sieć Pepco, jak i Poundland i obejmie prawie 1000 sklepów w ciągu roku, co przełoży się na zrównoważony wzrost LfL.

Ponadto Pepco Group w związku z utrzymującymi się coraz lepszymi wynikami kontynuowała wprowadzanie formatu Dealz w Polsce (obecnie w naszym kraju działa już ponad 100 placówek sieci) i Hiszpanii. Pod tym szyldem w ciągu ostatniego roku pojawiło się 65 nowych sklepów.

- Osiągnęliśmy kolejne dobre wyniki handlowe i poczyniliśmy znaczne postępy w stosunku do naszych planów strategicznych w ciągu roku. Pomimo wyzwań operacyjnych spowodowanych pandemią, nadal otwieraliśmy nowe sklepy we wszystkich trzech naszych markach, otwierając 141 w ostatnim kwartale. Dało to w sumie 483 nowe sklepy w ciągu roku – rekordową liczbę otwarć rocznych – w tym pierwsze sklepy Pepco w Austrii, Serbii i Hiszpanii. Satysfakcjonują nas także początkowe wyniki zachodnioeuropejskich sklepów Pepco we Włoszech, Austrii i Hiszpanii. Jesteśmy również zadowoleni z wyników naszego programu odnawiania sklepów, które poprawiły nasze wyniki LfL i poprawiły wrażenia klientów - skomentował wyniki Andy Bond, CEO Pepco Group.

Joanna Hamdan 12901 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.