Salesforce: Jak cyfryzacja uratowała firmy w pandemii [RAPORT]

Wyniki raportu "Trendy wśród małych i średnich przedsiębiorstw" wskazują na kilka sposobów, dzięki którym małe i średnie firmy mogą odnieść sukces w cyfrowym świecie.

67% MŚP twierdzi, że wsparcie społeczności było ważne dla przetrwania ich firmy podczas pandemii, a zdaniem 69% kluczowa okazała się pomoc rządowa.

Zaufanie pracowników i klientów to numer jeden

Badania pokazują, że 50% małych i średnich przedsiębiorstw o rosnących przychodach zaoferowało elastyczne warunki pracy w czasie pandemii, w porównaniu do 38% firm, których przychody pozostają w miejscu lub maleją.

Te firmy również ciężko pracują, aby zdobyć zaufanie klientów. Na przykład 75% rozwijających się małych i średnich przedsiębiorstw twierdzi, że ich klienci oczekują możliwości dokonywania transakcji online. W związku z tym 72% z nich umożliwia dokonywanie zakupów w sieci – w tym ponad jedna trzecia (35%) dodała taką możliwość w ciągu ostatniego roku.

Pęd do cyfryzacji

Małe firmy w większości przypadków nie były przygotowane na pandemię i jej skutki ekonomiczne, co zmusiło wiele z nich do digitalizacji.

71% rozwijających się MŚP twierdzi, że przetrwało pandemię dzięki cyfryzacji, a 66%, że ich firmy nie byłyby w stanie przetrwać pandemii, opierając swoją działalność na technologii sprzed dekady.

Dodatkowo 82% małych i średnich przedsiębiorstw o rosnących przychodach zwiększyło obecność swojej firmy w Internecie w ciągu ostatniego roku. 79% małych i średnich przedsiębiorstw planuje na stałe zaoferować usługi realizowane bezkontaktowo.

Praca zdalna
Jeśli chodzi o to, jak MŚP wyobrażają sobie przyszłość swoich pracowników, 43% przewiduje, że pracownicy będą dzielić swój czas między pracę osobistą i zdalną lub będą pracować głównie zdalnie.

Ponadto rozwijające się MŚP częściej przygotowują plany na swoją przyszłość, czyli opracowują scenariusz rozwoju wydarzeń. 77% rozwijających się MŚP twierdzi, że stworzyło plany na wypadek przyszłych kryzysów, bez względu na to, co się wydarzy.

Badanie przeprowadzone przez The Harris Poll w czerwcu i lipcu obejmuje odpowiedzi zebrane od ponad 2500 właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) oraz liderów z Ameryki Północnej, Ameryki Południowej, Europy oraz Azji i Pacyfiku. 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.