Lewiatan tworzy nowy format sklepu [NEWS HE]

Pracujemy obecnie nad konceptem sklepu mniejszego, w formacie, który realizuje zakupy przy okazji, bardziej po drodze - ujawnia HandelExtra Robert Rękas, prezes zarządu Lewiatan Holding.

Na zdjęciu: Robert Rękas, prezes zarządu Lewiatan Holding

Obecna franczyzowa oferta Lewiatana kierowana jest zarówno do supermarketów, jak do mniejszych sklepów osiedlowych.

- Naszą misją jest tworzyć przyjazne, bliskie sklepy, dopasowane do potrzeb lokalnych klientów. A nasi konsumenci są zarówno w mniejszych, jak i większych miejscowościach, więc nie kierujemy się wyłącznie kryterium liczby mieszkańców – tłumaczy prezes Lewiatan Holding. - Myślę, że każda nowa placówka, przy odpowiednim zaangażowaniu przedsiębiorcy, może stać się konkurencyjna na swoim rynku. Musi tylko odpowiadać na odpowiednie misje zakupowe, a są one różne w różnych lokalizacjach - podkreśla.

Obecnie sieć liczy ponad 3200 placówek handlowych prowadzonych przez 2100 niezależnych przedsiębiorców. Wkrótce ta liczba może znacząco się zwiększyć, bowiem w Lewiatanie trwają pracę nad nowym konceptem sklepu.

- Oferta będzie kierowana do mniejszych placówek, w formacie, który realizuje zakupy przy okazji, bardziej po drodze. Wiemy, że jest zapotrzebowanie na tego typu placówki – zgłaszają je nasi franczyzobiorcy, jak i potencjalni franczyzobiorcy, którzy chcieliby przystąpić do naszej sieci – ujawnia nam Robert Rękas.

Na pytanie, czy będzie to format convenience, odpowiada, że nie do końca. - Postawiliśmy na bliskość, dopasowanie, produkty świeże, lokalne, z gospodarzem na miejscu - wymienia.

Jak ustaliśmy, koncept powinien być gotowy na koniec tego roku. Już pod koniec października sieć planuje ruszyć z testami dwóch rozwiązań i wybrać najbardziej odpowiednie dla klientów. - To pozwoli nam od początku przyszłego roku wejść w ten segment rynku – planuje prezes Lewiatana.

Nowy format powstanie pod parasolowym szyldem Lewiatana, ale „z pewnym atrybutem w nazwie”. Jak na razie jest on jeszcze dopracowywany.

Więcej o planach Lewiatana możecie przeczytać w obszernym wywiadzie z Robertem Rękasem w październikowym wydaniu miesięcznika „Handel”.

Zdjęcie: Michał Radwański

Katarzyna Pierzchała 4730 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.