Organic Market zamiast Organic Farma Zdrowia [News HE]

Spółka Organic Farma Zdrowia ujednolicę nazwy swoich sklepów. Na tym nie koniec zmian. O szczegółach informuje HandelExtra Katarzyna Linoż, marketing director sieci.

HE: Organic Farma Zdrowia w ciągu ostatniego roku wypracowała nową strategię marketingową. Na czym ona polega?

KATARZYNA LINOŻ, MARKETING DIRECTOR SIECI ORGANIC: Najważniejszymi założeniami strategii jest wzmocnienie marki sklepów stacjonarnych i połączenie ich pod wspólnym szyldem Organic Market. Chcemy ujednolicić też kanały online i offline poprzez budowę omnichannelu, który pozwoli klientowi dokonać sprawniejszych zakupów.

Jeden z waszych sklepów, w stołecznym centrum handlowym Sadyba Best Mall, właśnie przeszedł przemianę wizualną, jest też większy. Czy jego zmiana też wpisuje się w waszą nową strategię?

Sklep Organic Market w Sadyba Best Mall to jeden z naszych najstarszych sklepów, od dłuższego czasu zależało nam na powiększeniu tego miejsca. Jak tylko nadarzyła się okazja – zaczęliśmy działać. Teraz nasi klienci mają jeszcze większą ofertę ekologicznych i naturalnych produktów. Najbardziej zależało nam, by móc udostępnić całą naszą ofertę produktów chłodniczych, które są dostępne w większych delikatesach.

Generalnie w naszych sklepach kładziemy nacisk na to, by zaprezentować klientom pełną ofertę produktów świeżych i codziennych, takich jak ekologiczne owoce i warzywa, nabiał, mięso i wędliny. Nie zapominamy o naszych klientach, którzy w swojej diecie stawiają na produkty roślinne i w każdym naszym markecie znajdziemy zamienniki mięsa i wędlin, gotowe dania bogate w białko roślinne i szeroką ofertę najlepszych napojów na bazie zbóż i orzechów.

Czy ta przemiana dotyczy na razie tylko tego jednego sklepu czy też obejmie wszystkie wasze placówki?

Cała nasza sieć w ciągu ostatnich lat przeszła rewitalizację, staramy się by zakupy w naszych sklepach były wyjątkowym doświadczeniem. Sadyba to jeden z ostatnich naszych punktów do przemiany.

Wspomniała Pani, że zmianie ulega również nazwa sklepów. Z szyldu znika napis „Farma Zdrowia”.

Tak, chcemy ujednolicić nasze sklepy tak, by działały pod wspólnym szyldem Organic Market. Do tej pory cześć sklepów była pod nazwą spółki Organic Farma Zdrowia, a tylko większe sklepy miały dopisek Market, co mogło być mylące dla klientów. Myślę, że do końca roku uda nam się zakończyć ten proces.

Ile macie obecnie sklepów i ile z nich działa w centrach handlowych?

W tej chwili mamy 31 sklepów stacjonarnych i sklep internetowy. 18 z nich działa w centrach handlowych.

Te w centrach handlowych ucierpiały obrotowo podczas lockdownów. Czy planujecie zamknięcie któregoś z nich w najbliższym czasie?

Na tę chwilę nie są planowane zamknięcia sklepów. Oczywiście, cały czas obserwujemy, jak wszystkie sklepy radzą sobie w ciągle zmieniającej się sytuacji i nie wykluczamy zmiany bądź wycofania się z punktów, które przestały już być atrakcyjne dla konsumentów.

Czy zaobserwowaliście ostatnio jakieś nowe zwyczaje zakupowe waszych klientów i staracie się jak na nie reagować?

Podczas lockdownów i w czasach, kiedy duża liczba osób przestawiła swoją pracę na zdalną, część naszych klientów rzeczywiście wybrała zakupy internetowe bądź znalazła punkty bliżej miejsca zamieszkania. Kiedyś tak częste wizyty w galeriach handlowych w pobliżu miejsca pracy bądź na trasie dom-praca zmieniły się na zakupy w sklepach w najbliżej okolicy. Jednak większość klientów znajduje czas bądź inny punkt, żeby skorzystać z naszej oferty produktowej, jednak są to zakupy rzadsze, ale za to z większym koszykiem.

W tej chwili zauważamy powrót do częstszych, nawet codziennych zakupów. Pandemia też pozwoliła też na wypróbowanie zakupów internetowych, gdzie oferujemy dostawę produktów świeżych, a nawet i mrożonych na terenie całej Polski. Online’owi klienci mogą otrzymać swoje produkty nawet tego samego dnia. Dodatkowo, w części naszych marketów nawiązaliśmy współpracę z firmą Wolt, której kurierzy dostarczają produkty do klienta w czasie krótszym niż 1 godzina.

Katarzyna Pierzchała 4732 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.