AliExpress w Polsce: otwiera hub logistyczny

Dzięki temu firma zapowiada, że dostarczy paczki następnego dnia w kluczowych miastach przed dniem singla, czyli największym festiwalem zakupowym na świecie.

Na zdjęciu: Gary Topp, dyrektor generalny AliExpress na Europę Środkową i Wschodnią

AliExpress, globalna platforma handlu internetowego, należąca do Alibaba Group, ogłosiła, że pierwsze samodzielne centrum logistyczne w Polsce zostało ukończone i oddane do użytku. Hub powstał we współpracy z Cainiao, ramieniem logistycznym platformy. Będzie służył jako centrum realizacji dla sprzedawców AliExpress wysyłających produkty bezpośrednio z Polski i jest największą inwestycją w infrastrukturę zrealizowaną przez AliExpress w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Zlokalizowane w pobliżu Łodzi centrum logistyczne zajmuje powierzchnię 10 000 mkw. i ma rozpocząć działalność przed listopadowym Dniem Singla na AliExpress, czyli największym na świecie Globalnym Festiwalem Zakupów. Zamówienia wysyłane z hubu logistycznego zostaną dostarczone w gwarantowanym terminie trzech dni na terenie całej Polski i powinny dotrzeć do największym miast, takich jak Warszawa, Łódź, Poznań, Kraków i Katowice już następnego dnia w przypadku niektórych zamówień. Lokalizacja hubu będzie również wykorzystywana do obsługi okolicznych rynków, takich jak Czechy, Austria, Słowacja i Niemcy.

W ciągu ostatniego roku bardzo wzrosło zainteresowanie AliExpress w Polsce, a dane z WirtualneMedia.pl wskazują, że 33% polskich kupujących e-commerce odwiedziło platformę w sierpniu, co oznacza wzrost z 30% w lipcu, i tym samym AliExpress osiągnęło drugi najwyższy wynik wśród platform e-commerce w Polsce.

- Polska jest naszym regionalnym hubem w Europie Środkowo-Wschodniej i była naturalnym wyborem inwestycyjnym na pierwsze centrum logistyczne w regionie dla AliExpress - tłumaczy lokalizację inwestycji Gary Topp, dyrektor generalny AliExpress na Europę Środkową i Wschodnią.

AliExpress to globalna platforma zakupowa uruchomiona w 2010 r. Umożliwia konsumentom z całego świata dokonywanie zakupów bezpośrednio od producentów i dystrybutorów, głównie w Chinach. Działa w wielu językach, w tym angielskim, rosyjskim, portugalskim, hiszpańskim, polskim i francuskim.

 

Katarzyna Pierzchała 4732 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.