Szef Krafta Heinza: ludzie muszą przywyknąć do wyższych cen

Gigant spożywczy ogłosił, że podnosi ceny w kilku krajach.

Kraft Heinz, producent m.in. ketchupu Heinz, serków Philadelphia i kawy Maxwell House, podniósł ceny na ponad połowę swoich produktów na macierzystym rynku w Stanach Zjednoczonych i robi lub będzie to robić także w innych krajach.
 
- Podnosimy ceny tam, gdzie to konieczne, na całym świecie - potwierdza Miguel Patricio, CEO firmy Kraft Heinz, który zajmuje to stanowisko od lipca 2019 r. Przyznaje też, że konsumenci będą musieli przyzwyczaić się do wyższych cen żywności, ponieważ liczba ludności na świecie rośnie, a ilość ziemi, na której można uprawiać żywność - nie. Zaznacza, że w dłuższej perspektywie pomóc może technologia, podnosząc efektywność upraw.
 
Jednak w bliskiej przyszłości wielcy producenci żywności, tacy jak Kraft Heinz, Nestle i PepsiCo, najprawdopodobniej będą musieli przenieść ten koszt na konsumentów - potwierdza Kona Haque, szefowa badań w firmie ED&F Man zajmującej się towarami rolnymi.

Jak informuje Organizacja Narodów Zjednoczonych do spraw Wyżywienia i Rolnictwa (FAO), rosnące koszty surowców takich jak zboża i oleje roślinne sprawiły, że światowe ceny produktów żywnościowych osiągnęły poziom najwyższy od 10 lat. W czasie pandemii w wielu krajach nastąpił spadek produkcji surowców, a po ponownym uruchomieniu gospodarek podaż nie była w stanie nadążyć za powracającym popytem, co doprowadziło do wzrostu cen. Sytuację pogorszyły słabe zbiory w Brazylii - jednym z największych eksporterów produktów rolnych na świecie, susza w Rosji, zmniejszone nasadzenia w Stanach Zjednoczonych i zapasy w Chinach w połączeniu z wyższymi kosztami nawozów, energii i transportu.

Pandemia pomogła jednak zwiększyć sprzedaż niektórych marek Kraft Heinz, ponieważ - jak powiedział Patricio w rozmowie z BBC - przymusowe pozostanie w domu oznaczało, że ludzie zaczęli gotować znacznie więcej niż wcześniej. Klienci w Wielkiej Brytanii kupują więcej fasolki w puszkach (Heinz Baked Beans), a w Stanach Zjednoczonych - więcej Kraft Mac & Cheese. Całkowita sprzedaż firmy wzrosła o 1,6% do 13 miliardów dolarów w pierwszej połowie br.

(BBC.com)

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.