Global Cosmed stawia na eko

Producent rozwija ofertę proekologicznych kosmetyków myjących linii Botanical i Mineral i zapowiada kolejne inwestycje w proekologiczny park maszynowy i receptury spełniające oczekiwania świadomych środowiskowo klientów globalnych.

Global Cosmed wprowadza właśnie na rynek pierwszy z produktów eko chemii gospodarczej w linii Harmony marki Biophen.

To środki czystości, których opakowanie jest w 100% z recyklatu a minimum 95% surowców jest pochodzenia naturalnego. Wysoka skuteczność tych środków została potwierdzona badaniami zewnętrznego laboratorium.

Produktami spełniającymi wymagania oferty bez mikroplastiku są płyn do mycia naczyń, płyn do podłóg, płyn do okien oraz do łazienek. Już w tej chwili dwa z tych produktów przeszło przez sito badań i uzyskało certyfikat Ecolabel, certyfikacja kolejnych jest w toku.

Z kolei nowa linia Mineral została dopracowana w taki sposób, by jej skład był wolny od petrochemikaliów, sztucznych barwników i syntetycznych zapachów, a receptura oparta jest o składniki w 99% pochodzenia naturalnego. Dzięki temu produkty marki Biophen Mineral firmy Global Cosmed otrzymały certyfikat ECOCERT Cosmos Natural i certyfikat rejestracji Vegan Society.

- Marka Biophen to odpowiedź na wysokie wymagania klientów z krajów zachodnich co do produktów z pozytywnym impaktem na środowisko. Taki klient oczekuje nie tylko spełnienia kryteriów funkcjonalnych, wysokiej skuteczności, ale też tego, że produkt będzie łatwo poddawał się recyklingowi. Stąd nasze inwestycje w całym łańcuchu tworzenia produktu: od laboratorium, przyjazną produkcję, poszukiwanie rozwiązań transportowych aż po myśl o opakowaniu po czasie zakończenia użytkowania - skomentowała Magdalena Mielimonka, wiceprezes zarządu Global Cosmed.

Ponadto Grupa Global Cosmed koncentruje się na rozwoju swoich strategicznych marek, tj. Bobini, Kret, Apart Natural i Sofin, ze szczególnym uwzględnieniem ekspansji na rynki zagraniczne, gdzie upatrywany jest potencjał skokowego wzrostu przychodów ze sprzedaży. Spółka duże nadzieje wiąże z rozwojem swojej aktywności na rynku niemieckim, a także na terenie Azji, skupiając się przede wszystkim na Chinach oraz Korei Południowej.

Zarazem Global Cosmed nadal rozwija swoją aktywność w segmencie private label. Firma dostarcza wyroby do praktycznie wszystkich liczących się na terenie kraju i regionu graczy rynkowych, takich jak sieć Lidl czy Rossmann. Dzięki zaangażowaniu zespołu niemieckiej spółki Global Cosmed GmbH oraz dzięki potencjałowi przejętego w 2014 roku zakładu produkcyjnego Global Cosmed domal GmbH, realizuje też zamówienia na rzecz najważniejszych sieci handlowych na terenie Niemiec, Austrii i Szwajcarii. Również w tym segmencie upatrywany jest zasadniczy potencjał wzrostu w ekspansji zagranicznej.

Joanna Hamdan 12906 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.