Biedronka za 1,5 mln zł ratuje zwierzęta

Jest to kwota minimalna, jaką sieć zdecydowała się przeznaczyć na wsparcie ochrony zagrożonych gatunków zwierząt w Polsce. Na ten cel przeznaczyła całość przychodów ze sprzedaży nowej książki towarzyszącej akcji "Gang Swojaków".

Na zdjęciu od lewej: Marcin Ładak, członek zarządu sieci Biedronka i Andrzej Kepel, prezes PTOP „Salamandra”

Sześć gatunków zwierząt w Polsce zyskało nowego sojusznika – Biedronkę. Są to żubr, wilk, ryś, sóweczka, morświn i jeż. Dzięki wsparciu sieci handlowej udzielonemu przyrodnikom skupionym w czterech instytucjach eksperckich możliwe będzie rozwijanie programów ochrony i monitorowania tych dzikich zwierząt. Liderem konsorcjum jest Polskie Towarzystwo Ochrony Przyrody „Salamandra”, które będzie odpowiedzialne za część działań i koordynację całego projektu.

Na ochronę zwierząt sieć przeznacza 1,5 mln zł. Jest to kwota gwarantowana, która może być znacznie wyższa. Zdecydują o tym sami klienci sieci, gdyż Biedronka przeznaczy na ten cel całość przychodów ze sprzedaży nowej książki towarzyszącej akcji „Gang Swojaków”. Od czwartku 7 października we wszystkich sklepach sieci jest dostępne specjalne wydawnictwo pt. „Chrońmy Zagrożone Gatunki”.

- Sieć Biedronka w ramach swoich akcji edukacyjno-lojalnościowych dba o to, aby najmłodsi rozumieli, jak ważna jest troska o środowisko naturalne. Naszym kolejnym krokiem jest wsparcie organizacji, które prowadzą realne działania ochronne na rzecz dzikich zwierząt – tłumaczy Arkadiusz Mierzwa, dyrektor komunikacji i CSR w sieci Biedronka. - Jednocześnie razem ze stowarzyszeniem Salamandra wydajemy książkę, dzięki której chcemy zarazić najmłodszych ideą pomagania zagrożonym gatunkom żyjącym w Polsce - dodaje.

Dr Andrzej Kepel, prezes PTOP „Salamandra”, na czwartkowym spotkaniu prasowym inaugurującym akcję tłumaczył, że polskie pozarządowe organizacje przyrodnicze realizują wiele działań z zakresu ochrony zagrożonych gatunków i siedlisk. Podkreślał, że dysponują zespołami doświadczonych specjalistów oraz możemy liczyć na pomoc wielu zaangażowanych wolontariuszy. Jest jednak jedna kluczowa przeszkoda, która stopuje część ich inicjatyw.

- Czynnikiem limitującym nasze działania są środki finansowe. Na szczęście obecnie także w Polsce rozwija się wsparcie dla ochrony przyrody ze strony odpowiedzialnego biznesu. Akcja sieci Biedronka to doskonały tego przykład. W dobie kryzysu klimatycznego i wielkiego wymierania gatunków każde dodatkowe działanie ratujące przyrodę jest niezwykle potrzebne – wyjaśniał.

Pierwsze programy pomocowe dla poszczególnych gatunków ruszą jeszcze w tym roku i będą rozłożone w czasie do końca 2022 r.

Katarzyna Pierzchała 4732 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.