Poczta Polska liczy już 17 tys. punktów odbioru

Sieć "Odbiór w Punkcie" operatora pocztowego zwiększyła się o aż 30% w stosunku do roku ubiegłego, a punktów wciąż przybywa.

Wzrost udziału Poczty Polskiej w rynku KEP (przesyłki kurierskie, ekspresowe, paczkowe) to jedno z kluczowych założeń strategicznych na lata 2021-2023, a rozwój sieci punktów odbioru jest jednym z komponentów szerokiego projektu zmian dotyczących usług kurierskich realizowanych przez Pocztę Polską.

Dzięki pozyskiwaniu nowych partnerów biznesowych oraz rozszerzaniu współpracy z dotychczasowymi, już teraz sieć odbioru przesyłek przekroczyła liczbę 17 tys. punktów w całym kraju – zarówno w dużych miastach, małych miejscowościach, jak i na obszarach wiejskich. Celem Poczty Polskiej jest równomierne rozmieszczenie sieci punktów odbioru, co zapewni klientom maksymalną wygodę i elastyczność przy wybieraniu miejsca odbioru towarów zakupionych drogą online.

- Posiadamy największą w kraju sieć click & collect, którą rozbudowujemy by już w 2022 osiągnąć założony cel 20 tys. punktów odbioru. Cel ten jest bliski, gdyż obecnie, wraz z partnerami, udostępniamy naszym klientom już ponad 17 tys. takich punktów. Jednocześnie prowadzimy intensywne prace nad rozwiązaniami logistycznymi, w tym usługą Pocztex, które jeszcze sprawniej pozwolą nam dostarczać przesyłki zarówno do punktów partnerskich, jak i sieci automatów własnych - mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.

Ponadto poza rozbudową sieci punktów odbioru spółka pracuje nad uruchomieniem własnych zewnętrznych automatów paczkowych do odbioru i nadawania przesyłek. Do końca 2022 roku operator pocztowy planuje udostępnić 2 tys. takich automatów.

Poszukując najlepszych rozwiązań dla klientów, z perspektywy komfortu i wygody odbioru przesyłek, Poczta Polska  zachęca do zgłaszania miejsc – lokalizacji na ustawienie automatów do odbioru i nadawania paczek. Spółka zaprasza do współpracy spółdzielnie, wspólnoty mieszkaniowe, deweloperów, samorządy lokalne oraz właścicieli nieruchomości, posiadających miejsce do instalacji automatu paczkowego na terenie osiedli mieszkaniowych, w pobliżu rozwiniętej zabudowy komercyjnej lub mieszkalnej, centrów komunikacyjno-przesiadkowych, pasaży handlowych.

Joanna Hamdan 12906 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.