Żabka i Eurocash: globalny handel stawia na młode pokolenie

Sieci handlowe, ale i wiele firm polskich, zatrudnia coraz więcej osób przed 30. rokiem życia. To pokolenie ma ogromny potencjał, odwagę i chce lepiej żyć. Żabka i Eurocash notują, że znacząca część ich franczyzobiorców to przedstawiciele właśnie generacji Y.

Jako pracownicy są za pan brat z nowinkami technologicznymi i aktywnie korzystają z mediów społecznościowych. Wierzą, że wszystko mogą. Jako klienci – mają swoje wymagania, szukają różnorodności. Nie przywiązują się do marek, raczej zwracają uwagę na to, co marka może dać im. I pilnują, by jakość produktu odpowiadała jego cenie – podsumowuje Jolanta Bańczerowska, członkini zarządu Żabki odpowiedzialna za obszar strategii personalnej.

Uczymy się od pokolenia Y
‒ Nie tylko Żabka, ale wiele polskich firm, szczególnie po pandemii, inwestuje bardzo mocno w zespoły związane z cyfryzacją, automatyzacją, szeroko pojętą digitalizacją. Te kompetencje mają najczęściej młode osoby. My intensywnie czerpiemy z młodego pokolenia, uczymy się go. Oni mają globalny sposób myślenia. Im jesteśmy więksi, tym jesteśmy młodsi ‒ mówiła podczas warszawskiego Kongresu 590 Jolanta Bańczerowska.

Sieć oszacowała, że ponad 30% jej franczyzobiorców stanowią osoby poniżej 30. roku życia, a w centrali ta grupa stanowi aż 36% pracowników. To pokolenie ma wiele możliwości, żeby się  rozwinąć akurat w Żabce i od nich też można się sporo nauczyć. To wielka szansa dla firmy, dodała Jolanta Bańczerowska w trakcie panelu dyskusyjnego zatytułowanego „Urodzeni w wolnej Polsce. Jak mądrze wspierać talenty, wiedzę i przedsiębiorczość młodych Polaków?” podczas Kongresu 590 w Warszawie.

Z kolei z raportu Grupy Eurocash dowiadujemy się, że handel to kierunek obierany najczęściej przez osoby młode, popularny szczególnie w małych miastach i na wsi. Daje źródło dochodów na lata, o czym pisaliśmy tutaj. Nasz kraj zawdzięcza wiele takim właśnie niezależnym i najczęściej młodym detalistom. Rozwijają przedsiębiorczość, dają pracę tysiącom osób i wnoszą znaczący wkład do budżetu (połowę PKB generują małe i średnie firmy).

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.