Kaufland i Lidl wzmacniają więź z klientami

W październiku Kaufland uruchomi w Niemczech Kaufland Card oparty głównie na smartfonach. Z kolei aplikacja Lidl Plus jest dostępna w 24 krajach europejskich - od 20 października również we Francji. Systemy IT Lidl-Discount i sieci Grupy Schwarz są połączone.

Cel Kauflandu i Lidla to spersonalizowane podejście do konsumentów i silniejsza lojalność klientów.

Według informacji dostarczonych przez „LZ”, od końca października sieć Grupy Schwarz wprowadzi swoją Kaufland Card na razie w Niemczech.

Cyfrowa karta jest już testowana. To narzędzie, które łączy dane klienta z paragonów za zakupy stacjonarne z danymi z transakcji online w aplikacji i na stronie Kauflandu – pod warunkiem że konsument wyrazi na to zgodę.

Wyższa personalizacja oferty
Bazując na tych danych sieć będzie w stanie w przyszłości dostarczać klientom znacznie lepsze, spersonalizowane oferty.

Kaufland początkowo przetestował i zoptymalizował swój system lojalnościowy poza głównym rynkiem niemieckim w Europie Wschodniej. Pierwszym krajem w 2019 roku była Rumunia. W tym momencie sprzedawca uzyskał zgodę użytkowników na wysyłanie im dalszych informacji i ofert dotyczących produktów i usług, które pasują do Twoich wzorców zakupowych za pośrednictwem aplikacji lub poczty e-mail.

Liczba użytkowników w Rumunii stale rośnie i według firmy przekroczyła próg 2 mln wiosną 2021 r. W Czechach Kaufland odnotował wiosną ponad 1,5 mln użytkowników, co odpowiada 14% tamtejszej populacji . K-Card jest również dostępny w Chorwacji, Słowacji i Mołdawii. Według sieci karta ma obecnie 6 milionów użytkowników w pięciu krajach.

Pierwsza wersja technologii Kaufland Card dla Rumunii została zaprojektowana przez dział IT firmy Kaufland, który był wówczas niezależny.

Lidl Plus ‒ wszystko w jednym miejscu
Użytkownicy aplikacji o tydzień mogą aktywować kupony i rabaty, a to skuteczny sposób na oszczędzanie. Po każdych zakupach z aplikacją wystarczy zdrapać wirtualną zdrapkę i sprawdzić nagrodę. Sprawny zwrot zakupionych produktów w ciągu 30 dni umożliwia stały dostęp do e-paragonów.

Zdjęcie: Lebensmittel Zeitung

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.