Danone łączy struktury: Paweł Piątek ich dyrektorem generalnym

Paweł Piątek, dotychczasowy prezes Nutricia, został dyrektorem generalnym wszystkich spółek Danone w Polsce (Żywiec Zdrój, Danone i Nutricia).

Obecny w Polsce od 30 lat Danone łączy działające dotąd niezależnie spółki Danone, Nutricia i Żywiec Zdrój jedną strukturą zarządczą.

Wraz ze zmianą organizacyjną, odpowiedzialny za wszystkie obszary biznesu zespół zarządzający będzie miał większą decyzyjność i swobodę działania w Polsce. Paweł Piątek, nowy dyrektor generalny grupy spółek Danone, który z organizacją związany jest od 14 lat, będzie odpowiedzialny za trzy spółki: Danone, Nutricia i Żywiec Zdrój.

Jak informuje koncern prostsza, połączona struktura i możliwość wspólnego zarządzania wszystkimi kategoriami produktów, umożliwi Danone lepsze dopasowanie oferty do polskich preferencji i wyższą konkurencyjność, dzięki efektywności, sprawności i synergii działań połączonych organizacji.

- To nie tylko zmiana struktury, to zmiana sposobu myślenia. Budujemy silny zespół, który dobrze zna polskie uwarunkowania i będzie w stanie jeszcze lepiej przełożyć realizowaną przez nas misję, na realne i dopasowane lokalnie rozwiązania. Chcemy nadal towarzyszyć Polakom na każdym etapie życia. Znamy dobrze tutejsze wyzwania i potrzeby. Zarówno w obszarze zdrowia, jak i wyzwań środowiskowych - mówi Paweł Piątek, dyrektor generalny Grupy spółek Danone w Polsce.

Wzmocniony lokalnie zespół zarządzający będzie mógł kierować polskim rynkiem w sposób bardziej niezależny. Jest to naturalny krok dla Danone bo Polska jest strategicznym rynkiem w globalnych strukturach firmy. To tu działa siedem zakładów produkcyjnych i to tu – w województwie śląskim, opolskim i zachodniopomorskim - powstają produkty tworzone we współpracy z polskimi dostawcami, a które trafiają na stoły konsumentów w 120 krajach na 5 kontynentach.

Zmiana organizacyjna dotyczy również funkcji IT & Data, w których rozpoczął się proces tworzenia Centrum Usług Biznesowych o znacznie szerszych kompetencjach eksperckich i większym zasięgu geograficznym niż dotychczasowe. Do końca 2023 roku planuje stworzyć ponad 150 miejsc pracy i jest to strategiczna inwestycja
w strukturach Danone na świecie.

- Niezależnie od zmian wewnątrz organizacji, będziemy dalej skupiać się na budowaniu silnych marek, dostarczaniu wysokiej jakości produktów dopasowanych do oczekiwań Polaków i zrównoważonym rozwoju biznesu. Poszanowanie dla szeroko rozumianego otoczenia i potrzeb społecznych pozostaną dla nas tak samo ważne jak wzrosty sprzedażowe - zapewnia Paweł Piątek.

Joanna Hamdan 12906 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.