Lidl niespodziewanie zamknął swój outlet!

Był to jedyny outlet Lidla w naszym kraju, otwarty zaledwie w połowie marca br. Jak ustalił serwis HandelExtra, jego wyniki spowodowały, że projekt został zakończony szybciej niż można się było spodziewać.

Po cichu i bez rozgłosu. Tak w w połowie marca Lidl otworzył w Polsce swój pierwszy outlet. W ten sam sposób zakończył on swoją działalność.

- W chwili obecnej projekt sklepu outletowego został zawieszony, jednak nie wykluczamy ponownego uruchomienia tego typu placówki w przyszłości, również w innych miastach. Zebrane doświadczenia zostaną dokładnie przez nas przeanalizowane, a także wykorzystane przy rozwoju kolejnych projektów – poinformowała nas Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications and CSR, Lidl Polska.

Outlet działał w Opolu przy ul. Ozimskiego 84 (w miejscu tradycyjnego Lidla). Było to rozwiązanie testowe i pierwsze tego typu w sieci Lidl. Można w nim było kupić z dużymi zniżkami (nawet rzędu 80%) produkty inne niż żywność, głównie przemysłowe, w pełni wartościowe, stanowiące końcówki serii. Była to m.in. odzież damska, męska i dziecięca, a także sprzęty, obuwie, akcesoria do domu i ogrodu, dekoracje, meble.

Lidl jest jedyną siecią, która zdecydowała się zamknąć swój outlet. Tego typu placówki wciąż prowadzą Biedronka oraz Carrefour. Warto przypomnieć, że Biedronka pierwszy outlet uruchomiła już w 2018 r. w Poznaniu. Kolejny został otwarty 14 lutego 2019 r. w Gdańsku, a trzeci powstał w Krakowie w lutym 2021 r. W maju br. poinformowała, że prowadzi już łącznie 9 sklepów w formacie outletu zlokalizowanych w siedmiu miastach. Wśród tych dziewięciu nie ma sklepów w Poznaniu i w Krakowie, otwartych jako jedne z pierwszych.

Strefy outletowe od niedawna, bo od listopada ub.r., powstają w Carrefourze. Oferują klientom kilkaset produktów w kategoriach non-food z rabatami do 70%. Koncept testowany był najpierw w trzech lokalizacjach. Obecnie dostępny jest już w 33 marketach sieci Carrefour.

 

 

Katarzyna Pierzchała 4732 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.