Bolt Market w blokach startowych [WYWIAD HE]

Zespół Bolt liczy już w Polsce ponad 150 osób, ale firma nadal kieruje się podejściem startupowym. O szczegółach projektu, który wkrótce zadebiutuje w stolicy opowiada Michał Dubisz, country manager Bolt Food w Polsce.

HandelExtra: Kiedy Bolt Market ruszy w Polsce i na jakim etapie jest wdrażanie usługi w naszym kraju?

MICHAŁ DUBISZ, country manager Bolt Food w Polsce: Bolt Market ruszy w Polsce wkrótce, jesteśmy aktualnie na etapie rekrutacji zespołu, który będzie odpowiadał za rozwój tego obszaru biznesu. Nie mogę zdradzić nic więcej w tym momencie. Z dużym zainteresowaniem wsłuchujemy się jednak w doświadczeniach naszych koleżanek i kolegów z Tallina, gdzie Bolt Market wystartował w minionym tygodniu.

W jakich miastach planowane jest uruchomienie tej usługi? 

Pierwszym miastem, gdzie Bolt Market będzie dostępny jest Warszawa.

Ile docelowo w Polsce Bolt Market zamierza otworzyć dark storów?

Decyzje zapadną po pierwszych ocenach działalności Bolt Market na naszym rynku. Mimo, że Bolt jest już dojrzałą organizacją, nasz zespół liczy ponad 150 osób w Polsce, to nadal w biznesie kierujemy się podejściem startupowym - dostosowujemy się do aktualnej sytuacji rynkowej i wyzwań jakie stawiają przed nami nasze użytkowniczki i użytkownicy. 

Czy proces rekrutacji już się zakończył?

Nasze zespoły zajmujące się konkretnymi obszarami biznesu są stosunkowo niewielkie, traktujemy je trochę jako osobne startupy. Dzięki temu uzyskują niezależność, ale także komunikacja jest szybsza i bardziej bezpośrednia. Jeśli chodzi o rekrutację, to w Warszawie rekrutujemy nie tylko do polskiego zespołu, ale także także do struktur regionalnych zespołów Bolt Market. Aktualnie mamy ponad 10 otwartych ról na różne stanowiska, zarówno specjalistów, jak i managerów - category coordinator, category manager, operations manager, supply chain manager, operations specialist. 

Jak Bolt Market zamierza walczyć z takim gigantem jak Biedronka, która właśnie ogłosiła, że uruchamia swoje dark stores i rusza z dostawami w 15 minut?

Naszym celem jest oferować wygodną i szybką dostawę w 15 minut dla użytkowniczek i użytkowników naszej aplikacji. Na pewno dotychczasowe doświadczenia Bolt z zakresu prowadzenia efektywnych operacji i logistyki w pozostałych obszarach, jak przewozy osób, wypożyczalnie hulajnóg, czy dostawy jedzenia są dla nas niezwykle cenne przy planowaniu uruchomienia nowych usług. Naszą siłą jest także zrozumienie technologii, która jest podstawą tej działalności.

Jakie plany na przyszły rok ma Bolt Market?

Biorąc pod uwagę jak szybko nasze usługi rozwinęły się w ciągu ostatniego roku - Bolt Food działa już w ponad 50 miastach, w 20 krajach Europy i Afryki, mamy 3 mln zarejestrowanych użytkowników w skali globalnej i współpracujemy z 15 tys restauracji, mogę powiedzieć, że to na pewno będzie ciekawy czas.

Joanna Hamdan 12906 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.