Carrefour sprzedaje jaja luzem

W ciągu zaledwie kilku tygodni od wdrożenia rozwiązania w życie sprzedano tysiące jajek, które w innym przypadku musiałyby zostać wyrzucone. Kiedy inicjatywa dotrze do Polski?

A do tej pory wyglądało to tak. Jeśli któreś z jajek w pudełku było stłuczone, to takie opakowanie nie mogło być już sprzedane, a cała jego zawartość - w tym także nie uszkodzone jajka - trafiała do kosza.

Aby więc zredukować tego rodzaju marnotrawstwo, Carrefour postanowił sprzedawać jajka luzem we wszystkich swoich hipermarketach. A w nadchodzących tygodniach jajka luzem pojawia się także w sklepach pod szyldem Market.

Od teraz jedno rozbite jajko nie oznacza już zmarnowania całego pudełka, gdyż ocalałe z pudełka jajka można kupić luzem. Dostępne są one na specjalnych ekspozytorach "zero waste challenge".

Jajka ułożone są według sposobu hodowli. I tak 0 oznacza jajka ekologiczne, 1 - z wolnego wybiegu na powietrzu, 2 - z wolnego wybiegu, a 3 - to jaja w niskiej cenie.

Po wyborze jajek klient umieszcza je w pudełku, którego koszt to jedyne 0,50 euro.

Pomysł sprzedaży jajek luzem został przetestowany w 30 sklepach Carrefour i już w ciągu zaledwie kilku tygodni pomógł w sprzedaży 13 000 pudełek z jajkami, które w innym przypadku musiałyby zostać wyrzucone.

Inicjatywa na radzie dostępna jest na rodzimym rynku detalisty, czyli we Francji. Dzięki niej Carrefour w przyszłości chce zaoszczędzić 3,5 miliona jaj rocznie.

Źródło i zdjęcie: www.carrefour.com

Joanna Hamdan 13699 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.