Muszkieterowie szukają franczyzobiorców wśród swoich pracowników

Dla pracowników centrali sieci Intermarché oraz Bricomarché z co najmniej trzyletnim stażem pracy Grupa Muszkieterów przygotowała model ścieżki rozwoju zawodowego. Umożliwia ona uruchomienie własnego sklepu w ramach modelu franczyzowego w branży spożywczej oraz kategorii "dom i ogród".

W związku z planami dalszej ekspansji, Grupa Muszkieterów udostępnia swoim pracownikom specjalny program wspierający ich w otwarciu własnego supermarketu Intermarché lub Bricomarché. Możliwość ubiegania się o własny punkt sprzedaży skierowana jest do osób zatrudnionych w centrali, posiadających minimum trzyletni staż pracy.

By przystąpić do Grupy Muszkieterów zrzeszającej setki przedsiębiorców, pracownik musi przejść standardowy proces rekrutacji. Jednym z jego etapów jest spotkanie z innymi właścicielami placówek, jak również 3-dniowy staż w sklepie pod opieką detalisty, dające kandydatom szansę na poznanie specyfiki franczyzy na co dzień. Pracownik musi również odbyć szkolenie zakończone egzaminem.

Jak ustaliliśmy, osoby decydujące się na zostanie franczyzobiorcami sieci mogą liczyć na dodatkowe benefity pozafinansowe i finansowe. Są one przeznaczone na pokrycie części wkładu własnego, niezbędnego do otwarcia swojego przedsiębiorstwa.

– Zapewniamy naszym pracownikom atrakcyjne możliwości rozwoju w strukturach Grupy Muszkieterów. Dlatego oferujemy im program, który w efekcie może skutkować otwarciem własnego sklepu pod znakiem Intermarché lub Bricomarché – tłumaczy Bartłomiej Tarłowski, kierownik ds. rekrutacji i szkoleń franczyzobiorców w Grupie Muszkieterów.

I podkreśla, że podstawą programu jest chęć wsparcia rozwoju zawodowego doświadczonych pracowników sieci poprzez umożliwienie im realizacji marzenia o własnej firmie. - To unikatowa ścieżka rozwoju od specjalisty do przedsiębiorcy. Od momentu ogłoszenia wielu pracowników wyraziło zainteresowanie przystąpieniem do programu. Wierzymy, że taka wizja rozwoju przyciągnie uwagę również tych, którzy są na etapie szukania pracy – podkreśla Tarłowski.

Rozwój sieci potwierdzają coraz lepsze wyniki finansowe organizacji. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku Grupa Muszkieterów wypracowała obroty na poziomie 4,2 mld zł, czyli aż o 11,5% wyższe w porównaniu do tego samego okresu 2020 r. Jednocześnie firma stawia na rozbudowę kanału sprzedaży online, odpowiadając tym samym na rosnące zapotrzebowanie wynikające ze zmian na rynku e-commerce. Sukcesywnie rozwija też usługę drive, czyli rozwiązanie, dzięki któremu klienci mogą zamawiać produkty z asortymentu spożywczego i przemysłowego poprzez stronę internetową, a następnie odbierać je w sklepie o dogodnej porze.

Grupa Muszkieterów to sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce. Jest zrzeszeniem ponad 300 polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2020 roku obroty Grupy Muszkieterów wyniosły blisko 7,8 mld zł. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii.

 

Katarzyna Pierzchała 4886 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.