Producenci i sieci w kampanii przeciw marnowaniu żywności

Danone i inne wiodące firmy w branży spożywczej, w tym Nestle, Winiary, Herbapol, Frosta, ale też sieci Auchan i Kaufland podpisaniem Paktu Koalicji Partnerów połączyły siły, aby ratować żywność przed zmarnowaniem.

Rocznie w Polsce marnuje się prawie 5 mln ton żywności. Starty generowane są w całym łańcuchu dostaw, od produkcji rolnej poprzez przetwórstwo i dystrybucję, jednak to w domowym koszu ląduje najwięcej wartościowej żywności. Według danych Federacji Polskich Banków Żywności jest to ok. 3 mln ton, a przeciętna, czteroosobowa rodzina marnuje rocznie produkty o wartości ok. 2,5-3 tys. zł. Powodem jest m.in. nieodpowiednie planowanie zakupów, a także nieprawidłowe interpretowanie etykiet i terminów „najlepiej spożyć przed/należy spożyć do”.

Aby odwrócić negatywny trend, Danone wraz z przedstawicielami branży spożywczej i Too Good Too Go postanowili wspólnie zachęcić konsumentów do zmiany nawyków. W ramach zawartego 29 września Paktu Koalicji Partnerów i kampanii edukacyjnej „Często Dobre Dłużej” firmy będą edukować jak prawidłowo interpretować daty ważności i jakimi sposobami sprawdzać, czy produkt nadaje się do spożycia.

- Dzięki współpracy z Too Good To Go nasza misja walki z marnowaniem żywności nabiera tempa. Wierzymy, że jako odpowiedzialny producent powinniśmy budować świadomość konsumencką – mówi Barbara Bartecka, dyrektor ds. jakości w Danone. - Działając wspólnie, możemy dotrzeć do jeszcze większego grona konsumentów i tym samym odwrócić trend marnowania żywności na rzecz realizowania w Polsce modelu gospodarki o obiegu zamkniętym – podkreśla.

Pod Paktem Koalicji Partnerów, którzy zobowiązali się prowadzić wspólną kampanię z Too Good To Go podpisali się m.in.: Danone, Nestle, Winiary, Herbapol, Frosta i sieci Auchan oraz Kaufland. Na wybranych produktach koalicjantów znajdują się specjalne oznaczenia „Często Dobre Dłużej” przypominające w jaki sposób sprawdzać czy produkt nadaje się do spożycia. Projekt wspierany jest przez Ministerstwo Rolnictwa i fundację Banki Żywności.

W ramach kampanii, w Warszawie, Katowicach i Krakowie powstaną strefy kulinarne, gdzie znane duo z programu MasterChef - Ola Juszkiewicz i Joanna Mrozek będą testować zmysły przechodniów. Odsłonięcie pierwszej strefy z udziałem Magdy Gessler i Michela Morana odbyło się 29 września w warszawskim Koneserze. Wydarzenie będzie trwało do 3 października br.

 

 

 

Katarzyna Pierzchała 4886 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.