Shoper: Czarny Piątek nakręci sprzedaż w e-sklepach [RAPORT]

Jak wynika z najnowszego badania sprzedawców działających na platformie Shoper e-handel notuje największe obroty w listopadzie podczas Black Friday i Black Week, a nie jak to ma miejsce w handlu stacjonarnym - przed Bożym Narodzeniem.

Przypadający na 26 listopada Black Friday nie ogranicza się do jednego dnia – rozciąga się nawet na cały miesiąc. To szansa dla sprzedawców w tym sektorze nie tylko na rekordowe obroty, ale także na pozyskanie stałych klientów lub zachęcenie ich do ponownego odwiedzenia e-sklepu. 79% sprzedawców planuje akcje specjalne na koniec listopada, a aż 67% chce je rozciągnąć na cały Black Week.

Jak zatrzymać konsumenta na dłużej?

Na niemal połowę właścicieli sklepów zrzeszonych na platformie Shoper perspektywa wzmożonego ruchu klientów działa motywująco. Chcą się do niego przygotować i planują wprowadzić usprawnienia i inwestycje, które mogą zaprocentować później.

Trzy czwarte właścicieli sklepów internetowych przymierza się do najbardziej popularnego zabiegu marketingowego, czyli do obniżek cen przed Czarnym Piątkiem w tym roku – jak wskazują badania Shopera. Ale duża część myśli perspektywicznie i chciałaby wprowadzić też inne usprawnienia, które podniosą konkurencyjność ich biznesu w branży e-commerce. Jakie?

Co trzeci sprzedawca uruchomi system rekomendacji tak, by algorytm podpowiadał kupującym, jakie produkty powiązane z ich zakupem mogłyby ich jeszcze zainteresować. Co piąty deklaruje wprowadzenie programu lojalnościowego. To może być zachętą do odwiedzenia sklepu w czasie przedświątecznym albo pozostania jego stałym klientem.

Bolączką e-handlu rezygnacja kupujących z zakupów na ostatnim etapie całego procesu. Dlatego
10% sprzedawców chce uruchomić dodatkowe metody płatności, a 7% – postawi na nowe metody dostawy – tak, by nowi klienci mogli znaleźć tu sprawne i łatwe formy finalizacji zakupu. Niemal połowa badanych przygotuje newsletter do klientów, a co dziesiąty – kampanię SMS.

SEO, SEM i landing page

Co dziesiąty sprzedawca zacznie korzystać z aplikacji usprawniających sprzedaż. Co piąty zoptymalizuje treści na stronie swojego sklepu pod kątem wyszukiwarki Google, tak by trafili do niego szukający fraz powiązanych z Black Friday, z czego większość planuje stworzenie specjalnej podstrony sklepu na listopadowe promocje – landing page.

– Na pytanie, co zamierzasz wprowadzić w swoim sklepie na Black Friday 2021, najwięcej wskazań padło na dodatkowe metody płatności, dostawy, uruchomienie programu lojalnościowego oraz rekomendacji produktowych, do których mają dostęp wszystkie sklepy pracujące na naszej platformie. Warto podkreślić, że dużą grupę wśród badanych stanowią właściciele nowo otwartych e-sklepów, założonych w czasie pandemii – zauważa Paweł Rybak, chief commercial officer w Shoper.

Znowu będzie rekord?

W branży e-commerce lepsze wyniki sprzedażowe osiągane są nie przed samym Bożym Narodzeniem, a w Black Friday. W ubiegłym roku na platformie sklepów internetowych Shoper kupujący wydali w czasie Black Friday o 53% więcej niż rok temu, zaś w całym w listopadzie aż o 93% więcej niż rok wcześniej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.